یک مقام مسئول خبر داد:

مشکل ۱۳۰۰ واحد صنعتی یزد رفع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از رفع مشکل بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی  در جمع دست اندرکاران کارگروه تسهیل استان یزد اظهار داشت: از زمان ابلاغ دستورالعمل اجرایی و تشکیل کارگروه تسهیل در استان مشکلات پیش روی بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولید و صنعتی استان رفع شده است.

وی ادامه داد: با برگزاری ۴۴۸ کمیته تخصصی و کارشناسی همچنین برگزاری ۲۹ جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پرونده واحدهایی که به نوعی با مشکلات متعدد از جمله بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و … مواجه بودند حل و فصل شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت یزد درگیری واحدهای صنعتی تولید با مشکلات بانکی را از عمده ترین موانع پیش روی تولید دانست و بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد از شکایت های ارجاعی به کارگروه تسهیل در استان مربوط به مشکلات بانکی بوده و یک سوی پرونده را بانک ها تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه در نتیجه بروز مشکلات بانکی مشکلات بعدی از جمله تامین اجتماعی و مالیات نیز بروز کرده است، گفت: یک هزار و ۴۴۰ مصوبه خروجی تشکیل جلسات کارگروه بوده که یک هزار و ۱۳۴ مورد در ارتباط با بانک ها بوده است.

علمدار یزدی تصریح کرد: همچنین ۱۱۹ مصوبه معادل ۷ درصد در ارتباط با تامین اجتماعی و ۶۹ مصوبه معادل ۵ درصد نیز در رابطه با امور مالیاتی تولیدکنندگان بوده است و سایر مصوبات در زمینه گاز و برق بوده است.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..