شرافت خواستار شد:

بانک ها برای توسعه صنعت گردشگری یزدهمراهی کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزدگفت: بانک ها برای توسعه صنعت گردشگری همراهی کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد مهدی شرافت اظهار داشت: نگاه بانک ‌ها به بحث توسعه صنعت گردشگری با نگاهی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دارد متفاوت است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در توسعه گردشگری و جذب گردشگر افزود: یکی از دغدغه ‌های ما ساخت محل اسکان و اقامت در حوزه گردشگری برای مسافران است.

شرافت عنوان کرد: برای توسعه صنعت گردشگری استان و ایجاد تاسیسات و مجتمع‌ های گردشگری بعضا با عدم همکاری بانک ‌ها برای تسهیلات مواجه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد خوستارت ارائه تسهیلات مورد نیاز برای توسعه گردشگری شد و گفت: باید راهکارها و دستورالعمل هایی باشد تا از منابع بانک‌ ها و صندوق توسعه ملی برای رشد و توسعه تاسیسات گردشگری استان استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌ های توسعه صنعت گردشگری استان جذب سرمایه گذار در این صنعت است ادامه داد: صنایع دستی، اماکن تاریخی و بافت استان یزد به عنوان یکی از میراث های فرهنگی کشور می ‌تواند گردشگران را به خود جلب کند اما باید شرایط برای جلب گردشگران فراهم باشد و سرمایه گذار نیز در این زمینه حاضر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد افزود: گردشگری نقش زیادی در ایجاد اشتغال و ارز آوری دارد که اگر به زیرساخت های این بخش توجه شود به رشد اقتصادی نیز خواهیم رسید.

 
منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..