دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد مطرح کرد:

عدم مراجعه واحدهای تولیدی یزد برای تکمیل مدارک و دریافت تسهیلات!

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد از عدم مراجعه اغلب واحدهای تولیدی یزد برای تکمیل مدارک و دریافت تسهیلات نام‌نویسی شده در سامانه بهین‌یاب خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضایی در بیست و نهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید دارند عدم مراجعه متقاضیان سامانه بهین یاب به بانک است.

وی با بیان اینکه این عدم مراجعه نیز دلایلی دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات عدم مراجعه برای تکمیل مدارک دریافت وام تغییرات نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها بیان داشت: متأسفانه برخی تولیدکنندگان بر این باورند که ممکن است سود تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی صنعتی در کشور کاهش یابد به همین دلیل از مراجعه به ‌موقع پرهیز می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر کارگروهی که برگزار می‌شود بانک‌ها گزارش پرداخت تسهیلات تولید را به ستاد تسهیل ارائه می‌کنند، عنوان کرد: بانک‌های استان خارج از سامانه بهین‌یاب نیز تسهیلاتی را به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط پرداخت کرده‌اند.

رضایی با اشاره به پرداخت ۲۴ فقره تسهیلات خارج از دستور کارگروه بیان کرد: ۴۳۸ میلیارد ریال تسهیلات تنها از سوی بانک ملی به این تعداد واحد از ابتدای سال پرداخت شده است.

وی افزود: در قالب پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید نیز بانک‌های استان بر اساس آنچه که مصوب شده بوده به نسبت پرونده‌های مطروحه تسهیلاتی را پرداخت کردند که بانک ملی در این زمینه از ۲۶۷ طرح مصوب ۱۶ فقره پرداخت داشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد تصریح کرد: ۸۲ فقره از پرونده‌های معرفی شده به بانک ملی نیز با عدم مراجعه مواجه شده و پنج پرونده به کارگروه بازگشت داده شده است.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..