دستگیری یک کارچاق کن در یزد

no-thumbs

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد از دستگیری یک کارچاق کن که با هماهنگی و همراهی یک کارمند بازنشسته طعمه های خود را سرکیسه می کرد، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری  با اعلام این خبر گفت: در پی حضور یک مالباخته در ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری ادعایی مبنی اعمال نفوذ و حل مشکل پرونده خارج از روند دادرسی، مراتب برای تحقیقات بیشتر با دستور مقام قضایی و دعوت و احضار مطلعان در دستور کار قرار گرفت .
وی ادامه داد: متهم دستگیر شده با چرب زبانی و وعده های واهی با تکیه بر اطلاعات ناقصی که از طریق کارمند بازنشسته دادگستری به دست می آورده و با ذکر اسامی چند تن از قضات و کارمندان خوشنام دادگستری و جلب اعتماد طعمه های خود، از آنان کلاهبرداری می کرده است.
این مسئول گفت: در تحقیقات اولیه و شناسایی مالباختگان اخذ ۲۵۳ میلیون ریال مسجل شد و تحقیقات در راستای شناسایی سایر جرائم متهم دستگیر شده و کلاهبرداری از دیگر افراد ادامه دارد.
دهشیری به ادعای پرداخت ۲۶۵ میلیون ریال از مبالغ دریافتی به دیگر افراد مطلع و یا متهم در پرونده اشاره کرد و ابراز داشت: متهم دستگیر شده مدعی است به کارمند بازنشسته و چند نفر دیگر مرتبط در این پرونده جمعاً ۲۶۵ میلیون ریال پرداخته کرده که این ادعا از سوی افراد مذکور رد شده است.
رئیس حفاظت اطلاعات داگستری یزد افزود: به لحاظ شرایط ویژه و حساسیت خاص این پرونده و مرتبط بودن یکی از کارمندان بازنشسته دادگستری، تحقیقات گسترده ای در این زمینه صورت گرفت تا مبادی و گلوگاه های رخنه اطلاعات و فساد شناسایی گردد و با تحقیقات میدانی به کارکنانی نیز که با حسن نیت و سادگی به یک همکار بازنشسته اطلاعاتی را از پرونده ها به بیرون دستگاه قضایی بر خلاف شرایط و ضوابط حاکم ارائه داده اند، اقدامات نظارتی و هشدارهای لازم داده شد.
وی با تأکید بر پیگیری امور در روند قانونی و الزام به رعایت قوانین و مقرارت حاکم بر دستگاه، هرگونه راه میانبر و یافتن افراد کارچاق کن و شیوه های نفوذ به غیرحق را تنها موجب پیچیده تر شدن مسیر دادرسی پرونده اعلام کرد و گفت: توسل و تمسک به قانون سالم ترین راه برای کمک به افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی است و چنانچه افرادی در چارچوب قوانین مستحق کمک و یا تخفیف باشند فقط در صورت تبعیت از قانون امکان پذیر خواهد بود.
دهشیری خاطرنشان کرد: هرگونه پرداخت وجه در دستگاه قضایی باید در چارچوب شرایط قانونی و اعلام شماره حساب از سوی مقام قضایی باشد و مردم باید از هرگونه پرداخت وجه با نام و شماره حساب افراد شک کرده و مراتب را قبل از واریز وجه از طریق حفاظت و اطلاعات دادگستری استعلام نمایند.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد، استفاده از واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری و مشورت با وکلای رسمی دادگستری و افراد متدین مطلع را بهترین راه برای پیگیری پرونده در دستگاه قضایی ذکر کرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..