تابش خبر داد:

اشتغال‌زایی ۴۲ هزار نفری با سرمایه‌گذاری در شرکت چادرملوی یزد

نماینده اردکان در مجلس از اشتغال‌زایی ۴۲ هزار نفری به شکل مستقیم و غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری در شرکت چادرملوی این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه چادرملو از موفق‌ترین شرکت‌های صنعتی و معدنی طی سال‌های اخیر بوده و توانسته در روند توسعه کشور ایفای نقش کند.

وی افزود: این مجموعه علی‌رغم محدودیت مالی، پروژه‌های خود را با استفاده از کم‌ترین اعتبارات و تسهیلات و با خلق فرصت و موقعیت به انجام رسانده است.

نماینده اردکان در مجلس همچنین تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری شرکت چادرملو ۱۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم با احتساب شرکت‌های تبعی به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، همچنین میزان کل اشتغال‌زایی در این مجموعه ۴۲ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس بابیان اینکه مجموعه چادرملو از نظر زیست‌محیطی کم‌ترین آسیب را به طبیعت وارد می‌کند، تصریح کرد: این مجموعه از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و موفق به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی و کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب شده و در کنار استفاده از انرژی‌های نوین اقدام به ایجاد فضای سبز کرده است.

تابش بر همین اساس با اشاره به مشکلات بدهی گمرکی، کمبود منابع و بدهی معوقه به کارگران در مجموعه چادرملو، ثبات مدیریت، تخصص‌‌گرایی، علم‌گرایی، تعهد و دلبستگی کشور را از دلایل موفقیت این مجموعه در سال‌های اخیر دانست.

محمود مصری‌نژاد مدیر مجموعه چادرملو نیز در این دیدار در جمع خبرنگاران توضیح داد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گذشته یک شرکت دولتی بوده، اما به‌مرور زمان سهام دولت کاهش پیدا کرده و اکنون متعلق به بخش خصوصی است، البته به دلیل اینکه سرمایه‌گذار اصلی آن بانک سپه است، اصطلاحاً این شرکت خصوصی به حساب می‌آید.

وی در پایان بابیان اینکه پروژه‌های این شرکت با منابع داخلی و بدون استفاده از منابع صندوق توسعه و بانک‌ها اجرایی شده است، گفت:‌ بیش‌تر سرمایه‌گذاری‌های شرکت چادرملو در استان یزد انجام می‌شود و مردم استان از آثار مفرط ارزش‌‌افزوده آن بهره می‌برند.

مقیمی فرماندار شهرستان اردکان نیز در جریان این بازدید، تأکید کرد: اردکان یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های ایران است و ۳۱ درصد از مساحت استان یزد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و نرخ تورم در کشور، یادآور شد: ما به‌رغم تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نرخ بیکاری‌مان در شهرستان اردکان ۵ درصد است و این نکته بسیار مهمی است و این موفقیت به یمن وجود صنایع و معادنی است که در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

فرماندار شهرستان اردکان همچنین خاطرنشان کرد: شهرستان اردکان در حوزه گردشگری و محیط‌زیست نیز موفقیت بی‌نظیری در کشور دارد.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..