وجود ۷۵۴ آزاده سرافراز در استان یزد

no-thumbs

معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: استان یزد دارای ۷۵۴ آزاده است که بیش از ۵۰ درصد آزادگان استان حافظ قرآن و همچنین حافظ نهج‌البلاغه هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن فاضلی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد  اظهار کرد: استان یزد دارای ۷۵۴ آزاده است که بیش از ۵۰ درصد آزادگان استان حافظ قرآن و همچنین حافظ نهج‌البلاغه هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ نفر بعد از آزادی به فیض شهادت نایل شدند و ۱۴ نفر نیز در زمان اسارت شهید شدند که پیکر مطهرشان به ایران منتقل شد و همچنین تاکنون ۲۰ متوفی از آزادگان داریم.
معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران یزد گفت: قرآن راهگشای همه مسائل و مشکلات است و اگر امروز هم به قرآن رجوع کنیم در بسیاری از موارد دچار مشکل نخواهیم شد. 
فاضلی افزود: در حال حاضر ۳۲ مدرسه شاهد و تعداد هشت هزار و ۳۳۷ دانش آموز شاهد و ایثارگر تحت پوشش فعالیت‌های حوزه فرهنگی بنیاد هستند.
وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را سه هزار و ۴۶۹ نفر عنوان کرد و فعالیت‌های قرآنی را از اولویت‌های حوزه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند.
فاضلی ادامه داد: در زمینه قرآنی برای خانواده ایثارگران مسابقات مختلفی برگزار شد که ۲۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و از استان یزد ۳۰ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند و همچنین در حوزه آموزش ۴ هزار دانشجو داریم که ۲۵۰۰ نفر از آن‌ها در تحصیلات تکمیلی یعنی مقطع ارشد و دکتری هستند.
معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: در حوزه‌های فرهنگی، آموزش عالی و قرآن مشکلی نداریم و اعتبار مورد نیاز توسط بنیاد شهید علی رغم برخی تنگناهای مالی که وجود دارد تامین شده و مشکلی وجود ندارد.
منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..