اطلاع رسانی الویت های اصلی مدیریت بحران دریزد

no-thumbs

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد آموزش و اطلاع رسانی را از الویت های اصلی این بخش در استان دانست و گفت: برای ارتقاء آگاهی شهروندان در برابر حوادث طبیعی و سایر بحران ها برنامه های ویژه در زمینه آموزش و پیشگیری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزهادی نسب در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد افزود: به صور متوسط میزان آمادگی شهروندان برای مقابله با بحران های مختلف فقط ۱۰ درصد است بنابراین افزایش اطلاعات و آگاهی آحاد جامعه در این زمینه ضروری است.
وی از تهیه و تدوین سند آموزش و برگزاری مانورهای عملیاتی متعدد مدیریت بحران استان خبرداد و اظهار کرد: با دستور وزیر کشور استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی مدیریت بحران کشور انتخاب شده و برنامه ریزی با اولویت بخشی به مباحث آموزشی مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است.
هادی نسب اضافه کرد: مرکز مدیریت بحران استان در این زمینه متعهد شده سالانه ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان را با همکاری دستگاه های اجرایی، زیرپوشش آموزش های مورد نیاز این بخش قرار دهد.
هادی نسب گفت: ۴۸ دستگاه عضو مدیریت بحران استان که دارای کارشناس آموزش هستند، موظف شده اند که در زمینه آموزش شهروندان با مدیریت بحران استان همکاری کنند.
وی از انجام تفاهم با صدا و سیما مرکز یزد در زمینه آموزش های مدیریت بحران خبرداد و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های موثر و کارآمد در کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از بحران های گوناگون نقش مهمی دارند.
هادی نسب در ادامه در خصوص خشکسالی پی در پی استان یزد گفت: براساس آمار رسمی این استان از نظر خشکسالی در رتبه نخست کشور قرار دارد.
مدیر کل ستاد بحران استان یزد افزود: همچنین این استان از لحاظ میزان بارندگی در کشور در پایین ترین رتبه قرار دارد و امسال استان از لحاظ بارندگی در یک وضعیت حاد و ویژه قرار دارد.
وی گفت: کاهش منابع آب، نشست زمین بر اثر افت سطح آب های زیرزمینی را تشدید کرده که این مسئله یک تهدید جدی در استان است که باید بصورت جدی به آن توجه شود.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای را در فرهنگ سازی برای مدیریت بحران و افزایش آگاهی افکار عمومی جامعه موثر دانست.
کاظم شاملو اظهار کرد: مرکز مدیریت بحران استان می تواند با همکاری با رسانه های استان، برای پیشبرد برنامه های آموزشی و ترویجی این مجموعه استفاده کند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..