فرماندار یزد:رویکرد دولت تقویت احزاب است

no-thumbs

فرماندار یزد با اشاره به رویکرد متفاوت دولت یازدهم در مورد احزاب گفت: تلاش دولت تقویت احزاب و گروه‌های سیاسی است.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری  در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یزد اظهار داشت: هر کجا عقلانیت، اعتدال و خرد جمعی حکمفرما باشد، دولت در کنار احزاب خواهد بود و از آنها حمایت‌های قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات سال گذشته در نهایت آرامش، امنیت و بدون هیچ‌گونه ایرادی در استان برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال گذشته مشهود بود و نقش مهم و کاربردی این بخش از سیاست به‌ خوبی نمایان شد.

فرماندار یزد با بیان اینکه در دولت یازدهم، احزاب از نظر کمی دارای رشد خوبی بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد: با نهایی شدن منشور اخلاقی احزاب بتوانیم از نظر کیفی نیز شاهد رشد و ارتقای فزاینده‌ای باشیم.

سالاری خاطرنشان کرد: اقدامات مقدماتی تأسیس خانه احزاب در استان یزد انجام ‌شده و به ‌زودی با حمایت مسؤولان استان خانه احزاب و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان راه‌اندازی خواهد شد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات سال آینده از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: افزایش مشارکت مردم به ‌عنوان پشتوانه اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف در انتخابات آینده است.

فرماندار یزد با اشاره به بیان اینکه خدمت بهتر به مردم سبب مقبولیت دولت و نظام خواهد شد، تأکید کرد: رضایت مردمی پشتوانه دولت تدبیر و امید است و درنتیجه سدی محکمی برای نفوذ دشمن به داخل کشور شده است.

وی، تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از اصول قانون اساسی عنوان کرد و ادامه داد: در مورد شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند فرهنگ‌سازی جدیدی هستیم تا این شوراها از حالت غیرتخصصی خارج‌ شده و به سمت تخصص‌گرایی برای برنامه‌ریزی و توسعه و پیشرفت سوق پیدا کند.

سالاری، نقش احزاب را در انتخابات شوراها مهم و کارساز عنوان کرد و یادآور شد: احزاب مختلف می‌توانند با قرار دادن افراد متخصص با نگاه به نیاز روز شهرها نسبت به ارائه لیست واحد اقدام کنند تا همانند انتخابات مجلس نقش احزاب در بین آحاد جامعه پررنگ‌تر احساس شود.

فرماندار یزد، یکی از مزایای ارائه فهرست‌های حزبی را پاسخگویی بعد از انتخابات دانست و تأکید کرد: حزب برنده در مقابل اقدامات خود پاسخگو است و این موضوع سبب ارتقا مسئولیت پذیری و در نتیجه خدمات بهتر و بیشتر به مردم می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه احزاب حلقه واسط مردم و سیاست هستند، گفت: احزاب با جمع‌بندی خواسته‌های مردمی و ساماندهی آنها می‌توانند مورد اقبال مردم قرار گیرند و در نهایت با رفع عیوب، سبب رشد جامعه شوند.

محمدعلی جعفری با انتقاد از مقطعی شدن فعالیت احزاب در استان و کشور تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا فعالیت‌های حزبی به زمان انتخابات خلاصه نمی‌شود و احزاب در تمام دوره‌ها فعال و جامعه را رصد و پایش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد احزاب عقاید و افکار خود را در مقاطع زمانی مشخص بازنگری کنند، تصریح کرد: حزبی که در یک انتخابات مورد اقبال عمومی قرار نگرفت، باید با تجزیه تحلیل اشکالات خود و بازنگری در شعارها و اهداف خود زمینه حضور مجدد را برای انتخاب شدن توسط مردم فراهم کند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..