یزد ظرفیت های بالایی برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی دارد

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه کتاب و نشر در استان گفت: استان یزد از ظرفیت های بالایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برخوردار است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی استان یزد افزود: یزد جزو شهرهای دارای توانمندی های فرهنگی و اجتماعی بالا در کشور است و با توجه به این توانمندی ها باید بیش از گذشته به حوزه کتاب و نشر توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یزد مهد عالمان و بزرگان دینی و برخوردار از تمدن درخشانی است، ادامه داد: موفقیت های پی درپی دانش آموزان یزدی رقابت های علمی و فرهنگی از جمله صدرنشینی افزون بر دو دهه در آزمون سراسری دانشگاه ها ظرفیت فرهنگی مطلوبی را در استان نشان می دهد.
طالبی اضافه کرد: مطرح شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دیگر دستگاه های دولتی و عمومی نشان از اهمیت توجه به این حوزه در استان است.
معاون استاندار یزد در عین حال گفت: یکی از کاستی های این برنامه انسجام بخشی و هم افزایی دستگاه های دولتی و عمومی استان است که باید با اراده و همت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
طالبی تصریح کرد: تهیه شرح وظایف مسئولیت دستگاه های مختلف در خصوص موضوع پایتخت کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند نتایج مطلوبتری به دنبال داشته باشد.
در استان یزد حدود ۱۹۵ هزار دانش آموز به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..