استان یزد در رتبه پنجم زاد و ولد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ثبت احوال استان تعداد متولدین سال ۹۴ در استان را ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد متولدین پسر استان در سال گذشته بیشتر از دختران بوده است. «سید محمد طباطبایی» ادامه داد: متولدین پسر با ۱۳ هزار و ۸۵ نفر، ۵۱‌درصد از متولدین سال گذشته را تشکیل دادند.

وی همچنین افزود: متولدین دختر نیز در سال گذشته، ۱۲‌هزار و ۶۵۶ نفر بودند که ۴۹ درصد از جمعیت متولدین را به خود اختصاص داده‌اند. دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان تعداد متوفیان سال گذشته را ۴ هزار و ۶۳۵ نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد متوفیان مرد ۲ هزار و ۵۶۷ نفر و تعداد متوفیان زن ۲ هزار و ۶۸ نفر بوده است.

وی در این باره افزود:  مردان ۵۵ درصد از متوفیان و زنان نیز ۴۵ درصد باقیمانده را تشکیل می‌دهند.  این مسئول با بیان این‌که جمعیت استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است اظهار کرد:  مردان ۵۱ درصد و زنان ۴۹‌درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال به بیشترین و کمترین جمعیت شهرستا‌ن‌های استان اشاره کرد و افزود: یزد با ۵۹ درصد، بیشترین جمعیت و شهرستان بهاباد با ۱/۵ درصد، کمترین جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

بخش نظردهی بسته شده است..