ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکن مددجویی تا پایان سال در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با بیان این که رویکرد اصلی کمیته امداد استان در سال جاری، اشتغال، مسکن و توسعه مشارکت‌های مردمی است، گفت: در همین راستا هشت هزار و ۴۰۰ شغل تا پایان سال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌شود.

 "محسن علیزاده" در نشست مدیران و معاونان توانمندسازی و مسئولان اشتغال و خودکفایی شهرستان‌ها به تبیین سیاست‌ها و راهبردهای اشتغال و خودکفایی این نهاد تا پایان سال جاری پرداخت و با تاکید بر اهمیت سرعت و شتاب بخشی در امر خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی است.

وی با بیان اهمیت توجه به حرکت رو به رشد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت، تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان یزد در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: مددجویان کمک معیشت‌بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی فاقد شغل، در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات و خدمات اشتغال و خودکفایی قرار دارند.

وی با بیان این که افراد مستعد اشتغال تحت حمایت از تسهیلات اهدایی این نهاد در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی(خوداشتغالی) بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویانی که نیازمند بهره‌گیری از دوره‌های آموزش شغلی هستند نیز شناسایی شده‌اند و در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، حرفه‌آموزی و کارآفرینی از آموزش‌های لازم استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته افزون بر ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به  یک هزار و ۶۱۴ نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی و در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی وخدمات پرداخت شد.

علیزاده در ادامه با بیان این که بحث ساخت و مرمت مسکن مددجویی نیز از محورهای اصلی برنامه کمیته امداد در سال جاری است، افزود: تا پایان امسال تعداد یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن ساخت  می‌شود

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..