سند سلامت روان استان یزد تدوین شد

no-thumbs

مدیر گروه سلامت روان و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تدوین سند سلامت روان استان خبر داد و گفت: این سند با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه و سایر مسئولان مرتبط با این حوزه تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد هادی فرحزادی با اعلام این خبر افزود: سند یاد شده شامل پنج هدف کلان مدیریت استرس درجامعه، ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه، پیشگیری از بیماری های روان و اعتیاد در محیط مدارس و محیط کاری، پیشگیری از رفتارهای خودکشی و خشونت خانگی و اجتماعی، ارتقای کمی و کیفی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.
وی اظهار کرد: سند مورد اشاره با اجرای ۴۴ برنامه راهبردی و ۲۱ پروژه برای مدت پنج سال تدوین شده است.
فرحزادی با بیان اینکه اختلالات سازشی از مهمترین علل و عوامل خودکشی است گفت: استان یزد جزء استان های پرخطر در زمینه خودکشی است.
وی بدون اعلام آمار خودکشی در استان بیان کرد: بیشترین آمار اقدام به خودکشی در این استان در بین زنان متاهل زیردیپلم خانه دار و مردان مجرد بیکار ثبت شده است.
فرحزادی اظهار کرد: بیماری های اعصاب و روان چون افسردگی، اختلالات شخصیتی، اختلالات اضطرابی و اختلال انطباق شایعترین بیماری های روانی هستند که منجر به خودکشی می شود.
وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی و خانوادگی مانند بیکاری، طلاق، روابط اجتماعی ناسالم، اعتیاد و بویژه اعتیاد به مواد صنعتی و روانگردان، تنها زندگی کردن و فقدان حمایت خانوادگی، شکست در کار، تحصیل و ازدواج از جمله عواملی است که باعث اقدام به خودکشی می شود.
 

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..