۳۳۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد برگزار می شود

no-thumbs

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد گفت: در هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال سه هزار و 300 برنامه در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رجبی در جمع اصحاب رسانه استان یزد افزود: این برنامه ها با همکاری آحاد مردم و دستگاه های مختلف اجرایی در شهرستان های استان به اجرا گذاشته می شود.
وی اهم این برنامه ها را رژه نیروهای مسلح، نمایش نوآوری و توانمندی های صنعت علمی و دفاعی و برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، تکریم و تجلیل از ۱۹۴ شهید استان، گلباران قبور مطهر ۲۲ شهید زن یزد و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های این هفته است.
رجبی همچنین برگزاری نشست کتاب خوان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری یادواره های مختلف شهدا در یزد و شهرستان ها و همچنین اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: همایش ها و جلسه های فرهنگی با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در مدارس برای خاطره گویی، پخش برنامه های فرهنگی در رسانه های گروهی و تبیین ثمرات دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه های مختلف در خصوص تجاوز دشمن به مرزها، حضور در مدارس و همچنین ارائه و تبیین وصیتنامه های نورانی شهدای گرانقدر نیز از دیگر برنامه های این هفته است .
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد در ادامه در خصوص موزه شهدای دفاع مقدس استان افزود: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد در شش ماهه اول سال آینده به پایان می رسد.
رجبی اظهار داشت: این مرکز شامل بخش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف نظام بخصوص دوران جنگ تحمیلی است.
وی با بیان اینکه وسعت این مرکز افزون بر ۲۰ هزار مترمربع است، تصریح کرد: برای ساخت این مجموعه افزون بر ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده که بهره برداری از آن نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..