یادواره شهدای منا در یزد برگزار می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه الغدیر استان یزد گفت: یادواره شهدای منا در یزد برگزار می‌شود.

 سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست اظهار داشت: امسال برنامه‌هایی که در رابطه با شهدای منا بود، اظهار داشت: دیدار خانواده شهدای منا با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین برنامه همگانی که برای بزرگداشت این شهدا برگزار می‌شود، برگزاری دعای عرفه به یاد این شهدا با قرائت پیام مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه الغدیر استان یزد  با اشاره به اینکه ۴ شهید گمنام در روز عرفه مهمان استان یزد هستند، گفت: این شهدا امروز ساعت شش و نیم عصر از فرودگاه به سمت ناحیه مرکزی سپاه واقع در بلوار شهید صدوقی(ره) تشییع می‌شوند.

فرهنگ‌دوست بیان کرد: این شهدای گمنام فردا مهمان دعاهای عرفه در گلزار شهدای خلدبرین یزد، مسجد جامع مهریز، مصلی آیت‌الله اعرافی میبد و حسینه رزمندگان اسلام شهرستان اردکان هستند.

وی تصریح کرد: ساعت هفت و نیم صبح روز یک شنبه ۲۸ شهریور در مسجد روضه محمدیه با سخنرانی آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه الغدیر استان یزد  شبی با قرآن با حضور اساتید کشوری قرآن کریم بعد از ظهر همین روز در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در استان یزد به مناسبت بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهدای فاجعه منا برگزار می‌شود.

فرهنگ‌دوست ادامه داد: وقتی فاجعه عظیم منا اتفاق افتاد، با پیشنهاد رئیس بنیاد شهید کشور و نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، قرار شد که این شهدا در گلزار شهدا دفن شود و مقرر شد که مسائل فرهنگی آنها از طریق بنیاد شهید و مسائل درمانی آنها از طریق حج و زیارت دنبال شود.

وی گفت: با اشاره به اینکه هنوز مشکلات حقوق و مباحث مالی مربوط به بازماندگان شهدای این حادثه به درستی انجام نشده، گفت: برنامه‌هایی که برای این ایام در نظر گرفته شده، تا پس از عید قربان ادامه پیدا می‌کند چرا که تعداد برنامه‌ها زیاد است و حجم جنایت هم بسیار زیاد بوده است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..