امام جمعه یزد: مردم با فلسفه زکات آشنا شوند

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، آشنا سازی مردم با فلسفه زکات را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام (ره) استان یزد افزود: زکات ها به ویژه زکات فطره به این دلیل در نظر گرفته شده که هیچ محرومی در جامعه نماند.
وی با تبیین توجه ویژه اسلام به فقرا گفت: زکات به نوعی محرومیت زدایی از جامعه است و در دین مبین اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا بخشی از آن به کارهای عمرانی اختصاص پیدا می کند و مردم هم بیشتر دوست دارند که پول آنان به یک پروژه اختصاص پیدا کند.
آیت الله ناصری افزود: تبلیغات باید به گونه ای باشد که مردم علاوه بر اینکه با فلسفه زکات آشنا می شود از پرداخت آن نیز خوشحال باشد و بدانند که با این پول به برادر و خواهر دینی خود کمک و مشکلات آنها را برطرف می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: یکی از مواردی که در زمینه زکات مطرح می شود این است که اگر در اطراف ما فقیر وجود داشته باشد، پرداخت زکات به وی باید انجام شود و وی نسبت به فقرای دیگر در اولویت قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و جمعی از مسئولان یزد در این نشست گزارشی در ارتباط با وضعیت شورای زکات استان و زکات جمع آوری شده ارائه کردند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..