طی نشستی:

مالیات‌های استان یزد و طرح‌های مصوب رئیس‌جمهوری در سازمان برنامه و بودجه بررسی شد

نشست بررسی مالیات‌های استان یزد به ریاست دکتر «فرهاد دژپسند» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، مقامات استانی و نمایندگان بخش خصوصی در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این جلسه که استاندار یزد نیز حضور داشت، میزان اخذ مالیات در استان مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات لازم درباره شاخص‌های مالیات اخذ شده در استان ارائه و مقرر شد تا با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور در استان، سهم بخش‌های مختلف از مجموع مالیات استان و مصادیق مورد نظر به طور تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر «سیدکمال تقوی‌نژاد» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست با قول مساعد نسبت به پیگیری مسائل در چارچوب قانون، تصریح کرد: با اجرای طرح جامع نظام مالیاتی، بسیاری مسائل از جمله مالیات علی‌الرأس برطرف می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح و طی دو سال آینده، مالیات ارزش افزوده به حلقه آخر منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول هم‌چنین درباره‌ی مهلت اخذ مالیات ارزش افزوده، همراهی لازم با تولیدکنندگان را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه، تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط در چارچوب کارگروه تسهیل در دستور جلسه قرار گرفت و دژپسند معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد داد تا درخواست‌های تسهیلات بیش از سقف استان، برای اختصاص در دستور کار قرار گیرد.

در این مورد نیز مقرر شد تا رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد، گزارشی از روند اخذ تسهیلات را برای تصمیم‌گیری‌های بیشتر به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کند.

هم‌چنین مقرر شد تا در مورد اخذ تسهیلات برای واحدهای معدنی، پیگیری لازم صورت گیرد تا امور مربوط به آن در سامانه بهین‌یاب قرار گیرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم‌چنین درباره اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تأکید کرد که پرداخت مطالبات طرح‌های ملی مصوبات سفر به زودی انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، این جلسه بر اساس دستور دکتر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر اخیر استانی به یزد برگزار شد تا باحضور مسئولان ذی‌ربط، مسائل مهم استان دنبال شود.

نمایندگان استان در مجلس، رئیس و معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان یزد، معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرکل امور مالیاتی استان در این جلسه حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..