ترکان:

فعالیت در بندر خشک پیشگامان یزد باید همراه با استانداردهای جهانی باشد

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با تاکید بر اهمیت فعالیت بندر خشک پیشگامان گفت: فعالیت در این بندر باید همراه با استانداردهای جهانی باشد که بهترین خدمات با بالاترین بهره‌وری در این بندرها انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزاکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با حضور در یزد، از بخش‌های مختلف بندر خشک پیشگامان بازدید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت بندر خشک پیشگامان بیان کرد: فعالیت در این بندر باید همراه با استانداردهای جهانی باشد که بهترین خدمات با بالاترین بهره‌وری در این بندرها انجام شود.

رئیس هیئت مدیره بندر خشک پیشگامان هم در این مراسم با اشاره به اینکه فاز نخست بندر خشک پیشگامان به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار نفر به صورت مستقیم به عنوان سهامدار در بندرخشک پیشگامان حضور دارند.

محمدرضا بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های مختلفی مرتبط با پیشگامان و بندر خشک هستند به صورت غیرمستقیم هم ۴۰ هزار نفر سهامدار بندر خشک هستند.

رئیس هیئت مدیره بندر خشک پیشگامان عنوان کرد: بندر خشک ظرفیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد و با توجه به اینکه در مرکز کشور هم قرار گرفته، از جایگاه خوبی بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل بندر خشک پیشگامان هم در این بازدید با اشاره به اینکه در بخش ترمینال حمل بار این بندر خشک ۱۵ خط ریلی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: سعی شده که تمام استانداردهای لازم در زمینه فعالیت این بندر خشک در نظر گرفته شود.

غلامرضا رضایی تصریح کرد: همچنین علاوه بر این ۱۵ خط ریلی، در بخش‌های مختلف بندر خشک هم خطوط ریلی برای دسترسی راحت‌تر و بهتر در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بندر خشک پیشگامان در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار ایجاد شده و در مرحله نسخت و فاز اول فعالیت آن شروع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..