افزایش ۳۰ درصدی کشت زعفران در ابرکوه

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از آغاز کشت زعفران در شهرستان خبر داد و گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول 30 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوزغیب الهی  بابیان اینکه محصول زعفران از محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده است اظهار کرد: با اتمام کاشت این محصول که تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت سطح زیر کشت آن از ۳۰ هکتار به ۴۰ هکتار می رسد.
وی افزود: در راستای تغییر الگوی کشت، محصول زعفران به عنوان محصول کم آبخواه می تواند جایگزین دیگر محصولات کشاورزی در شرایط بحرانی و خشکسالی در این شهرستان شود .
غیب الهی بابیان اینکه متوسط تولید عملکرد زعفران در این شهرستان در هر هکتار شش کیلوگرم است ادامه داد : باتوجه به شرایط آب و هوایی در بعضی مزارع تولید آن به ۱۰کیلوگرم هم می رسد.
این مسئول اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران این شهرستان مربوط به دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه و بخش بهمن است و بیش از ۱۸۰ نفر ازکشاورزان به کشت زعفران اشتغال دارند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: بیش از شش هزارخانوار بهره بردار بخش کشاورزی در ۱۷ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی وباغی در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..