یزد رتبه نخست مناسب سازی اماکن و معابر کشور

no-thumbs

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: یزد در مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در سطح کشور مقام اول را کسب کرده است.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی  در ستاد مناسب سازی استان یزد افزود: بر اساس آمار موجود استان یزد با ۵۹ درصد مناسب سازی رتبه اول کشور و خوزستان و تهران نیز با ۲۹ و ۲۴ درصد پایین ترین رتبه مناسب سازی را دارند.
وی ادامه داد: ۲۵ درصد جامعه را سالمندان ، جانبازان ، کودکان ، زنان باردار ، بیماران صعب العلاج و سایر افراد نیازمندی تشکیل می دهد که سخت به مناسب سازی اماکن عمومی و معابر نیاز دارند.
این مسئول با اشاره به نقش شهرداری ها در مناسب سازی تصریح کرد: باید برای مناسب رفت و آمد و آسایش افراد جامعه هدف در زمینه مناسب سازی معابر، تجهیز و نصب چراغ ها و علائم راهنمایی اقدام جدی بعمل آید.
عفتی به اهمیت موضوع فرهنگ سازی در زمینه مناسب سازی توسط دستگاه های فرهنگی و رسانه های گروهی اشاره و خواستار همکاری و جدیت در این موضوع در سطح استان یزد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت دستگاه های مختلف در مناسب سازی در یزد و مناطق مورد ارزیابی قرار می گیرد بر تداوم این کار در سالجاری و معرفی دستگاه های برتر تاکید کرد.
مدیرکل بهزیستی یزد گفت: در سال گذشته شهرستان اردکان در میان مناطق و شهرستان های تابعه استان در خصوص مناسب سازی به عنوان شهر بدون مانع انتخاب شده است.
عفتی همچنین به برخی فعالیت ها برای معلولان و جانبازان در استان شامل راه اندازی بنیاد فرزانگان در مهریز، برگزاری ۲۷ کمیته شهرستانی و انعقاد تفاهمنامه استانی با اداره های ورزش و جوانان شهرستان ها خبر داد.
وی در پایان به اهمیت نقش شهرداری ها در مناسب سازی ها ، خواستار جدیت و همکاری بیشتر در این بخش مهم و مورد نیاز در سطح استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و موضوع فرهنگ سازی آن شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..