یک مقام مسئول:

یزد به اورژانس هوایی مجهز می‌شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد ارائه خدمات درمانی و اورژانسی را در کمترین زمان ممکن،‌ اولویت جدی این مرکز دانست و از راه‌اندازی اورژانس هوایی یزد در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«علی دهقان» با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد،‌ اظهار کرد: برای نخستین بار مرکز تخصصی آموزش نیروهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل سلامت با تکیه بر اصل شبیه‌سازی وقایع در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: این مرکز با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و در مرکز سلامت زنده یاد جوکار آزادشهر در مهرماه افتتاح می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خاطرنشان کرد: پنج حوزه پدافند غیرعامل شامل بیولوژیک، شیمیایی، هسته‌ای، رادیواکتیو و انفجار از جمله آموزش‌های مرکز تخصصی آموزش نیروهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل سلامت است.

دهقان با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی یزد در آینده‌ای نزدیک افزود: هدف از راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان یزد انتقال تجهیزات بر بالین بیماران و مجروحین حوادث ترافیکی استان، انتقال مجروحین از نقاط دوردست به مراکز درمانی تخصصی، است.

وی در ادامه، موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب را عامل اصلی آمار بالای حوادث ترافیکی استان دانست و خاطرنشان کرد: کاهش زمان انتقال مجروحین، از دیگر اهداف اورژانس هوایی در یزد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی یزد از مهرماه امسال با دریافت بالگرد و هماهنگی ارگان‌های ذیربط راه‌اندازی می‌شود.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..