شهر یزد وضعیت خوبی در زمینه مناسب‌سازی ندارد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل جامعه نابینایان استان یزد با اشاره به اینکه وضعیت شهر یزد در زمینه مناسب‌سازی خوب نیست گفت: شهرداران یزد در زمینه مناسب‌سازی کوتاهی می‌کنند.
روح الله رنجبر در نشست ستاد مناسب‌سازی استان یزد با اشاره به عدم حضور شهردار و دیگر شهرداران یزد در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان یزد اظهار داشت: اگر ما یک شهر مناسب‌سازی داشته باشیم، مشکل مسکن، ازدواج و به ویژه اشتغال معلولین برطرف می‌شود چرا که وقتی معلولان بتوانند خودشان را در جامعه نشان دهند، نیازی به ترحم ندارند و خودشان با فعالیت نیازهای خود را برطرف می‌کنند.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها موظفند همان گونه که برای سایر اقشار تلاش می‌کنند باید برای معلولان هم به صورت ویژه برنامه داشته باشند.

مدیرعامل جامعه نابینایان استان یزد در ارتباط با وضعیت فعلی شهر و استان یزد گفت: شهر یزد در حال حاضر خیلی در زمینه مناسب‌سازی عقب است ومشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

رنجبر با اشاره به عملکرد شهرستان اردکان در مناسب‌سازی گفت: اگر ما احساس وظیفه کنیم و وظیفه قانونی و شرعی که بر دوش هر مسئولی گذاشته شده انجام شود مشکلات برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر نگاه شهرداران یزد این باشد که به این اقدام وظیفه شرعی و قانونی است مشکلاتی که معلولان دارند برطرف می‌شود.

مدیرعامل جامعه نابینایان استان یزد افزود: چرا باید در استان یزد یک پل با هزینه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ساخته شود ولی امکان استفاده معلولان از این پل وجود نداشته باشد.

رنجبر عنوان کرد: این که این پل توسط بخش خصوصی ساخته شده دلیلی نمی‌شود که معلولان نتوانند از آن استفاده کنند بلکه باید با مدیریتی که توسط شهرداری و سازمانهای نظارتی انجام می‌شد این مشکل پیش نمی‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مناسب‌سازی در یزد وضعیت خوبی ندارد خاطرنشان کرد: آسانسورهای پلهای عابر پیاده یزد عمدتا خراب است و مردم به اعتراض اقدام به کندن کلیدهای این آسانسورها کردند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..