نخستین همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد

no-thumbs

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از برگزاری نخستین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان دریزد در روزهای 17و18 شهریور سالجاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز،محمدرضا نقصان محمدی  درباره اهمیت برگزاری این همایش به ایرنا گفت: با توجه جایگاه ساخت وساز درکشور، وزارت راه وشهرسازی با برنامه ریزی های گسترده و نگاه خاص به حوزه ساخت و ساز مقررشده تا دبیرخانه دائمی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان را با محوریت اداره کل راه و شهرسازی به استان یزد واگذار شود.
وی درباره دلیل انتخاب یزد به عنوان دبیرخانه این مبحث که به موضوعات مواد و مصالح ساختمانی می پردازد اظهار کرد: یزد به عنوان شهری که سمبل های معنایی ساخت و ساز درآن شکل گرفته درکشور وحتی جهان مطرح است به گونه ای که امروز این شهر معرف یک شهرگلین بوده و سمبلی برای نگرشهای مختلف درحوزه مواد و مصالح ساختمانی است.
مدیرکل راه و شهرسازی یزد اضافه کرد: در آن زمان ، با استفاده از ارزان ترین و با کیفیت ترین مصالح، فضاهای زندگی خوبی ایجاد می شده ولی در زمان فعلی با وجود مدرترین وگران ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی نتوانستیم در ساخت و سازهایمان فضاهایی ایجاد کنیم که با معناها و خصلت های بومی همخوانی داشته باشد.
نقصان محمدی درباره اهداف این همایش نیز گفت: نخستین همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان با هدف بررسی استفاده از مصالح و مواد ساختمانی برای ساخت و ساز منطبق با فرهنگ و خصوصیات مکانی و ایجاد نگرش هایی مانند زیباشناسی ، استحکام ودوام ساختمان برای ساخت بهترین و امن ترین فضاهای زندگی برگزار می شود.
این مسئول ادامه داد: این همایش که با محورها وموضوعات مختلفی مانند مصالح ونقش آن در معماری بومی و همچنین مصالح و محیط زیست و کاربران و اهمیت آن در بازار ساختمان و توجه به مصالح استاندارد و نیز مصالح و آموزش برگزار می شود تلاش دارد نگرش و فرهنگ بکارگیری مواد ومصالح با کیفیت و بومی را برای ساخت امن ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین ساختمان ها ترویج دهد.
وی یادآور شد: این همایش در روزهای ۱۷ و ۱۸شهریور سالجاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی و همچنین مهندسان و دست اندرکاران ساخت و ساز به صورت ملی و کشوری درشهر یزد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..