فرماندار:

۱۰۰ درصد اعتبار دوبانده سازی جاده یزد به بافق اختصاص یافت

فرماندار بافق از تخصیص 100 درصدی اعتبارات مورد نیاز دو بانده سازی بزرگراه یزد - بافق خبر داد و گفت: با تامین منابع مالی، این محور تا پایان سالجاری تکمیل و بهره برداری از آن آغاز می شود.

به گزارش یزدی نیوزطلایی مقدم با بیان اینکه با مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دیدار کرده و پیرامون تکمیل باند دوم بزرگراه بافق – یزد بحث و تبادل نظر شده است افزود: یکی از مباحثی که احداث و تکمیل این بزرگراه را با مشکل و روند اجرایی آن را با کندی مواجه کرده بحث نقدینگی و منابع اعتباری است.
فرماندار بافق گفت: دراین دیدار با توجه به سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان یزد و تاکید نامبرده بر رفع مشکلات جاده یزد- بافق، دستور لازم مبنی برتخصیص صددرصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باند دوم این بزرگراه صادر شد.
وی ادامه داد : دراین جلسه، حاج محمدی مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار تکمیل باند دوم جاده را با توجه به نظر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، استاندار یزد و همچنین درخواست نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی صادر کرد.
فرماندار بافق خاطر نشان کرد: با توجه به نظر مثبت دکتر نوبخت و مشاور او ، مقرر شد ابلاغ اختصاص اعتبارات مورد نیاز محور یزد- بافق با امضا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به خزانه ارسال شود.
دو بانده سازی محور یزد – بافق با داشتن مصوبه سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به یزد، از سال ۸۶ با پیش بینی اعتبار ۸۰۰ میلیار ریال رسما آغاز شد.
بیش از ۶۰ کیلو متر از این محور ۱۱۰ کیلو متری دو بانده شده و رفت و آمد در آن جریان دارد اما قطعه پایانی این محور با مشکل اعتبار روبرو شد و حرکت لاک پشتی به خود گرفت و کمبود اعتبارات و نقدینگی تنها دلیل مسوولان در کند شدن روند دوبانده سازی این جاده عنوان می شود.
در سالهای اخیر که بر تعداد خودروها افزوده شده و قطعه باقی مانده زیر بار ترافیک خودروهای سبک و سنگین کمر خم کرده، از سوی بومی های شهرستان بافق به جاده مرگ نام گذاری شده است و هر از گاهی حانواده هایی را در سوگ از دست دادن عزیزانشان سیاه پوش می کند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..