آغاز فاز انتخاباتی شورای عالی اصلاح‌ طلبان

به گزارش یزدی نیوزعلی صوفی در روزنامه آرمان نوشت: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار است در هفته پایانی شهریور ماه آغاز به کار کند؛ شورایی که مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را عهده‌دار است و در انتخابات‌های چند دوره قبل نشان داده که در طراحی و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های جناح اصلاح‌طلب قائل به کارآمدی و روزآمدی است.

باید یادآور شد که این شورا با ائتلاف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که نمایندگان همه احزاب اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند، و شورای راهبردی اصلاح‌طلبان که درارتباط با شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات شکل گرفته بود، و همچنین جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف که شورای عالی سیاستگذاری را تشکیل داده بودند، آغاز به فعالیت کرد و موفق شد بر موازی‌کاری‌ها و چالش‌ها به ویژه در استان‌ها، فائق آید و تمامی امور سیاستگذاری و اجرایی انتخابات در جناح اصلاح‌طلبان را عهده‌دار شود.

بر این اساس بناست که ترکیب شورا در دوره جدید با تغییراتی مواجه شود و بنا داریم که از نیروهای اصلاح‌طلب مجلس دهم و لیست امید و همچنین اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر و همچنین چهره‌های جدید اصلاح‌طلب در ترکیب جدید بهره مند شویم تا با نگاه کارشناسانه‌تری برنامه‌ها تدوین شود. همچنین در این دوره خواهان حضور و مشارکت بیشتر زنان و جوانان در شورا هستیم. علاوه بر این در راستای بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و اقدامات شورا و عملکرد اصلاح‌طلبان، گزارش ارزیابی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه شد و تقدیم رئیس دولت اصلاحات شد و در مرحله بعد، ارزیابی عملکرد شورا از سوی رئیس دولت اصلاحات صورت گرفت و عملکرد شورا مثبت توصیف شد.

 برای اصلاح و بازنگری درعملکرد و ترکیب شورا هم مقرر شد کارگروهی به ریاست آقای سید حسین موسوی تبریزی تشکیل شود که وظیفه اش بررسی پیشنهادات، انتقادات و تعاملات در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی است و قرار است که این کارگروه نتیجه بررسی‌ها و اقدامات خود را در قالب گزارشی به رئیس دولت اصلاحات ارائه دهد تا بر این مبنا فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان آغاز شود.

 با توجه به همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورا دو طرح جداگانه درباره دو انتخابات پیش رو ارائه می‌دهد که متناسب با سازوکارهای مبتنی بر شرایط روز خواهد بود و پس از آن کارگروه‌های تخصصی مانند کارگروه استان‌ها، کارگروه راهبردی و غیره شروع به فعالیت می‌کنند. همچنین قرار شد که در نخستین جلسه شورای عالی سیاستگذاری هیات رئیسه شورا انتخاب شوند.

ریاست این شورا در حال حاضر بر عهده دکتر عارف است که ایشان اعلام کرد که خواستار واگذاری ریاست شوراست و باید دید با توجه به اصرار رئیس دولت اصلاحات بر تداوم ریاست رئیس فراکسیون امید مجلس دهم، چه اتفاقی رقم می‌خورد. به هر روی آنچه اهمیت دارد این است که شورای عالی اصلاح‌طلبان با اتکا بر تجربیات گذشته و با بهره مندی از توان و تخصص نیروهای اصلاح‌طلب نقشه راهی را ترسیم کند که خواسته‌های حامیان اصلاحات را محقق سازد.

بخش نظردهی بسته شده است..