اصولگرایی و بحران «چه کنم؟»

به گزارش یزدی نیوزصادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: هر قدربه انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌آینده نزدیک‌تر می‌شویم بحران، «چه باید کرد؟» درمیان اصولگرایان بیشتر می‌شود. واقعیت تلخ ٱن است که اصولگرایان درجریان انتخابات هفتم اسفند متوجه شدند که میزان محبوبیت آنها حتی از ۲۴ خرداد ۹۲ نیزکمتر شده است و به رای‌العین مشاهده کردند که شانس زیادی برای انتخابات ۹۶ ندارند.


 بنابراین استراتژی خود را درحمله به دولت روحانی قرار دادند تا موفقیت‌های این دولت را زیر سوال ببرند. تا این لحظه برای مقابله با دولت روحانی تاکید زیادی بر روی برجام کرده‌اند و مکررا اعلام می‌کنند که برجام هیچ گونه دستاوردی نداشته و طرف غربی زیر تعهدات خود زده و مشخص شده است که به غربی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. درعین حال از چند ماه پیش نیز دراستراتژی دوم خود مساله فیش‌های حقوقی را علیه دولت روحانی مطرح کردند وجالب اینکه در حال حاضر که موضوع واگذاری املاک مطرح شده است.

 اصولگرایان به جای توضیح درباره آن اعلام کرده‌اند که این مساله توسط اصلاح‌طلبان مطرح شده است، تا جلو داستان فیش‌های حقوقی را بگیرند. می‌توان به این نتیجه رسید که آنها تنها به دنبال تخریب دولت روحانی هستند، اما واقع مطلب این است هرمقدار هم درصدد تخریب دولت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان برآیند، درعمل از همراهی و افزایش محبوبیت آنها درمیان مردم خبری نیست. هرمقدار که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، مشکلات درونی‌شان افزایش می‌یابد. درعین حال آنها با مساله دیگری هم روبه رو هستند و آن مساله محمود احمدی‌نژاد است. شماری از اصولگرایان که می‌دانند که هیچ شانسی برای پیروزی درانتخابات ندارند، نیم نگاهی به احمدی‌نژاد دارند و خوشحال می‌شوند با احمدی‌نژاد شانس خود را بیازمایند. پایداری‌ها که اساسا مشکلی با محمود احمدی‌نژاد ندارند.

 آنها همچنان از احمدی‌نژاد حمایت کرده و هشت سال احمدی‌نژاد را درخشان دانسته و اساسا مشکلی را متوجه احمدی‌نژاد نمی‌دانند و نقطه ضعفی در مدیریت وی نمی‌بینند. پایداری‌ها تنها مشکلی که با احمدی‌نژاد دارند، این است احمدی‌نژاد دوست و همراه مهندس اسفندیار رحیم مشایی است. اما اصولگرایان معتدل و میانه رو که انتقاداتی به احمدی‌نژاد دارند، اگر چه این انتقادات را به صورت جدی و علنی مطرح نکرده‌اند اما درعین حال آنها هم نیک می‌دانند که اگر احمدی‌نژاد نباشد، برای چهار سال دیگر هم باید با پاستور خداحافظی کنند. اصولگرایان به خوبی می دانند تنها کسی که شانس آنها را افزایش می‌دهد، احمدی‌نژاد است. بنابراین تمامی گروه‌های اصولگرایی، دستکم در این نقطه باهم مشترک هستند که بدون احمدی‌نژاد هیچ شانسی برای راهیابی مجدد به پاستور ندارند.

بخش نظردهی بسته شده است..