یک مقام مسئول:

افزایش سن ازدواج در جوانان یزدی نگران‌کننده است

معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان یزد، افزایش سن ازدواج در جوانان استان را نگران‌کننده خواند.

به گزارش یزدی نیوز،طوبی مازارزاده،در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در شاهدیه اظهار داشت: متاسفانه سن ازدواج در استان یزد بالا رفته و جوانان رغبتی برای ازدواج ندارند و این موضوع نگران‌کننده است.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج، سنت‌های غلطی است که در مخارج عروسی و همچنین جهیزیه گذاشته شده است.

مازار زاده تصریح کرد: البته این جهیزیه‌ها و مخارج سنگین مراسم عروسی نقش زیادی در خوشبختی زوجین ندارد و با تفاهم و گذشت و تلاش بعد از ازدواج همه اینها قابل تهیه است.

مشاور بانوان فرماندار یزد نیز در این مراسم بیان کرد: متاسفانه بر اساس آمارهای ثبت احوال استان یزد، طی هفت سال گذشته آمار ازدواج در استان یزد روند نزولی داشته است.

فریبا خاکباز تصریح کرد: کاهش آمار ازدواج‌ها و افزایش سن ازدواج زوجین نشان از عوض شدن ملاک‌ها و سخت‌تر شدن شرایط دارد و بیشتر این مشکلات نیز به دلیل سخت‌گیری‌های دو طرف صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ اشتباه اصلاح نشود به طور قطع آینده خوبی در زمینه آمار ازدواج  در پیش رو نخواهیم داشت.

حسین سلطانی، رئیس شورای شهر شاهدیه نیز در این مراسم اظهار داشت: مشکلات ازدواج فقط مادی نیست و هر چند مسائل اقتصادی در بخشی از مشکلات اثرگذار است اما بیشتر سنگ اندازی‌هایی که در راه ازدواج جوانان صورت می‌گیرد، ساخته و پرداخته خانواده‌ها است در حالی که با آسان گرفتن کارها و همچنین توکل به خدا هر مشکلی قابل حل است.

عباسعلی میرجلیلی، عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهدیه نیز در این مراسم اظهار داشت: دارالعباده یزد همواره سرآمد خصلت‌های نیکو و اخلاق‌مداری و حسینیه ایران بوده و اکنون نیز یزدی‌ها می‌توانند در زمینه ازدواج با احیای سنت‌های نیکویی که در گذشته وجود داشته و اکنون کمرنگ‌تر شده، راهکایی برای کل کشور ارائه دهند.

وی تاکید کرد: دیار قنات و قنوت و قناعت همواره زنان و مردانی داشته که در دل کویر با تلاش و توکل هر ناممکنی را ممکن ساخته‌اند و اکنون حذف سنت‌های غلط و پررنگ کردن سنت‌های زیبای گذشته برای آنها کار دشواری نیست.

علی سلطانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این مراسم به بیان مسائلی در مورد ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و همراه با خوشخبتی و آرامش پرداخت.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..