سفر ۱۴ سفیر به شهر میراث جهانی یزد

 شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال ۲۰۲۴ و طی دو روز آخر این هفته میزبان ۱۴ سفیر و نماینده این کشورهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا، ضمن اعلام این خبر افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴  به عنوان فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

عزیزالله سیفی ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثر گذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی و استان دارالعباده و دارالعلم  یزد است و برنامه های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می شود.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: در گام اول، نشست استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از مسوولین استانی و کشوری  لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری  کشورهای عضو به استاندار یزد داده شد.

سیفی ادامه داد: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته  ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد یه عنوان پایتحت گردشگری در سال ۲۰۲۴  هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی می‌کند.

وی افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو ، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو،افزایش گردشگران کشورهای عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از  ثمرات این انتخاب است و  انشالله بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری در راستای استفاده از این فرصت برای  توسعه گردشگری کشور و استان استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: برنامه های این سفر توسط کمیسیون گردشگری شورا اعلام خواهد شد و نشست های تخصصی برخی از برنامه های این سفر ۲ روزه است و انشالله ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشورهای آسیایی است.

خبرنگار: نسرین زمان زاده

بخش نظردهی بسته شده است..