تعداد نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد به ۱۷۴ نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: با توجه به انصراف تعدادی از داوطلبان از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدان این انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان به ۱۷۴ نفر رسید که در ۱۱ اسفندماه برای کسب کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرنا، سعید رستگاری افزود: در مهلت قانونی ثبت نام ۳۶۵ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند که در نهایت و پس از بررسی صلاحیت، ۲۱۵ نفر برای شرکت در این انتخابات تایید شدند و در مدت قانونی اعلام شده با انصراف ۴۱ داوطلب در نهایت ۱۷۴ نفر در حوزه های انتخابیه استان یزد به رقابت خواهند پرداخت .

وی ادامه داد: با مشخص شدن آمار نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد ، ۲۲ نفر در حوزه انتخابیه اردکان، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد ،۳۶ نفر در حوزه انتخابیه مهریز (شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز، خاتم و مروست) و ۷۸ نفر نیز در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن برای کسب چهار کرسی استان در این مجلس رقابت می کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: تا ساعت هشت صبح فردا (پنجشنبه) یعنی تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ادامه دارد و همه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در ۱۱ اسفندماه آماده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..