استاندار یزد و سفیر زیمبابوه، افزایش همکاری تجاری و گردشگری طرفین را بررسی کردند

در نشست روز دوشنبه استاندار یزد و سفیر زیمبابوه، راهکارهای افزایش مبادلات تجاری، اقتصادی، گردشگری و فناوری طرفین بررسی شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌های استان در عرصه‌های مختلف کاشی و سرامیک، فولاد، نساجی، تولیدات کشاورزی، گردشگری و پزشکی، خواستار طراحی مدل‌هایی در مقیاس استانی برای افزایش مبادلات یزد با کشور زیمبابوه شد.

مهران فاطمی افزود: خوشبختانه مبادلات ۲ کشور زیمبابوه و ایران ریشه تاریخی دارد، بر پایه دوستی ۲ کشور استوار است و همواره از روابط دو جانبه رو به رشدی برخوردار بوده اند.

برایت کوپمبا، سفیر زیمبابوه در ایران نیز در این نشست، توسعه همکاری‌های پزشکی، گردشگری و بازرگانی را بین کشور خود با استان یزد ضروری دانست و گفت: تا چند ماه آینده گروه‌های تخصصی تجاری و اقتصادی این کشور برای انجام گفتگوهای تخصصی به یزد خواهند آمد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی دارد که از این تعداد تاکنون، حدود یکهزار و ۹۰۰ اثر آن به ثبت ملی و پنج اثر هم در فهرست میرات جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد بعد از ونیز ایتالیا، دومین شهر تاریخی جهان است که بافت قدیم آن که ۷۵۰ هکتار وسعت دارد ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ ، حدود ۲۰۰ هکتار آن به دلیل ارزش تاریخی در یونسکو ثبت جهانی شد.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی است و این مهم، گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان قرار داده است.

بخش نظردهی بسته شده است..