آشنایی با تجهیزات پنوماتیک

شیر برقی پنوماتیک

شیر برقی برخلاف شیرهای دستی از نیروی برق و مغناطیس استفاده می کند. این شیرهای برقی به طور خودکار می توانند جریان سیال را کنترل کنند و در تجهیزات بسیاری استفاده می‌شوند. تنوع زیاد آنها باعث شده تا مشتریان بتوانند انواع شیرهای برقی متناسب با نیاز خود را به راحتی تامین کنند. برای خرید شیر برقی پنوماتیک میتوانید به سایت پنو گستر مراجعه کنید که شیرهای برقی را در انواع برندهای مختلف و طرح های گوناگون به بازار فروش وارد کرده است.

شیر برقی پنوماتیک یک واحد کنترلی می باشد. زمانی که انرژی الکتریکی کم یا خاموش شود جریان سیال را قطع، وصل یا تنظیم می کند. پنو گستر با تکیه بر دانش کارشناسان در زمینه مکانیک و برق توانسته انواع مشاوره های لازم برای تجهیزات پنوماتیک را به شما ارائه کند. شما می توانید با مراجعه به سایت پنو گستر که نمایندگی فروش محصولاتی از جمله جک هیدرولیک، سیلندر پنوماتیک و شیر های برقی را تهیه کنید.

کاربرد شیر برقی پنوماتیک

از کاربردهای شیر برقی می توان به کاربرد آن در صنعت اشاره کرد. امروزه شیرهای برقی در حوزه‌های مختلفی استفاده می شوند و نقش کنترلی خود را به بهترین نحو انجام میدهند. برای قطع و وصل کردن سیال ها مانند آب و گاز می توان از این محصول استفاده کرد. شیر برقی پنوماتیک در اندازه های مختلف ساخته شده و تنوع بالایی دارد. در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سیستم‌های ایمنی از شیر برقی به وفور استفاده می‌کنند. این شیرها نقش کنترل کنندگی دارند. همینطور آب، گاز، روغن و یا هر سیال دیگری را می توانند کنترل کنند.

برای بسیاری از خطوط لوله کشی که دارای دو حالت می باشند و نیاز به قطع و وصل کردن دارند از شیرهای ساده و دستی استفاده کنید؛ اما برای کارخانه ها و پروژه های سنگین که دارای شرایط پیچیده هستند بهتر است شیر های ساده را کنار بگذارید و از شیر برقی پنوماتیک که برای این کارها طراحی شده اند استفاده کنید. در پروژه های سنگین نیاز است که هوای فشرده به کار ببرند؛ برای همین گاهی نمی توان آنها را به صورت دستی کنترل کرد و ممکن است فجایع بزرگی روی دهد. با خیال راحت می توانید از شیر برقی استفاده کنید و جریان را کنترل نمایید. به طور کلی زمانی که جریان بزرگ باشد نیاز به ایمنی بیشتری دارد و شیر برقی ایمنی را برای شما به وجود می‌آورد.

اتصالات پنوماتیک

سیستم های پنوماتیک شامل قسمت‌های مختلفی هستند و در این قسمت‌ها از اتصالات گوناگونی استفاده می شود. برای کنترل فشار هوای داخل سیستم و تغییر جهت این هوا از قطعاتی با عنوان اتصالات پنوماتیک استفاده می‌شود که می‌توانند اجزای مختلف سیستم ها را در کنار هم نگه دارند و به آنها سرعت ببخشند. سیستم‌های پنوماتیکی هم مانند هر سیستم دیگری برای اتصال نیاز به یک سری رابط ها دارد تا بتواند قطعات را به یکدیگر متصل کند و بین آنها ارتباط لازم را ایجاد نماید. اتصال‌های پنوماتیکی فلزی، برنجی یا کروم، آلومینیومی، پلاستیکی و پلیمری هستند که در برابر عوامل بیرونی، فشار مقاومت بسیار قابل توجهی دارند. از جمله اتصالات می توان به لوله، شلنگ و غیره اشاره کرد. همانطور که گفتیم اتصالات در داخل سیستم به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. پنو گستر همواره انواع اتصالات را در اختیار شما قرار داده که می توانید در تمامی سیستم های پنوماتیک از آنها استفاده نمایید.

واحد مراقبت پنوماتیک

واحد مراقبت پنوماتیک یکی از مهمترین قسمت های یک سیستم پنوماتیک هست و از آسیب رسیدن به قطعات جلوگیری می‌کند.

افزایش طول عمر سیستم پنوماتیکی

واحد مراقبت پنوماتیک یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم های پنوماتیکی می باشد که وظیفه مهمی بر عهده دارد.، هوایی که توسط کمپرسور تولید می شود هنگام طی مسیر در لوله ها تا رسیدن به عملگرها و عمل کننده ها (شیرپنوماتیک ، سیلندرو…) معمولا دچار آلودگی هایی نظیر وجود ذرات گردو غبار و رطوبت می گردد. این آلودگی ها موجب خرابی و کاهش عمر مفید شیرآلات و دیگر اجزای سیستم پنومانیک خواهد شد. به منظور پاک سازی هوای تولید شده توسط کمپرسور، از واحد مراقبت پنوماتیک استفاده می شود.

واحد های مراقبت پنوماتیکی از سه جزء فیلتر ، روغن زن و رگولاتور تشکیل می شوند که در ادامه جهت آشنایی با نحوه عملکرد واحد مراقبت درمورد این سه قطعه  و نحوه عملکرد آنها توضیح خواهیم داد

REGULATOR  رگلاتور

هوای خروجی از کمپرسور به دلیل تفاوت فشار هوا در مخزن کمپرسور در زمان های متفاوت دارای فشار ثابت نیست و در یک سیستم پنوماتیک نیاز به فشار ثابت که معمولا بین ۱ تا ۱۲ بار میباشد. وظیفه رگلاتور که یکی از اجزا واحد مراقبت پنوماتیک هست تنظیم فشار ثابت هست که توسط چرخاندن دسته تنظیم فشار رگلاتور انجام میشود و از روی گیج نصب شده روی آن فشار قابل رویت میباشد.

.

بخش نظردهی بسته شده است..