فاضل میبدی در یزد عنوان کرد:

این که بگردیم ببینیم کجای جامعه موسیقی برگزار می شود آن را بر هم بزنیم، کجایش اسلامی و اخلاقی است؟

فاضل میبدی با انتقاد از واکنش های محدود کننده برای برگزاری کنسرت های موسیقی پرسید:این که بگردیم ببینیم کجای جامعه موسیقی برگزار می شود آن را بر هم بزنیم این کجایش اسلامی و اخلاقی است؟

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی طی سخنانی اظهار داشت: امروزه غالب بدبختی هایی که انسان ها دارند و رنج هایی که مردم دارند، حاکمان ظالم هستند و کشتار و جنگ و خشونت و انتحار و دل های پُر از کینه و خشم و این که هر روز بر پرونده های دادگستری ها افزوده شود، این یدعون الی النار است، یعنی پیشوایان جامعه باعث شده اند که مردم به این سمت و سو کشیده شوند.
وی که به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) در مسجد الجواد صفائیه یزد سخن می گفت با اشاره به این که مردم شباهتشان به حاکمانشان بیش از شباهتشان به پدر و مادرشان است افزود: تاثیری که جامعه و محیط بر روی انسان می گذارد، بیش از تاثیری است که پدر بر روی انسان می گذارد، نظام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ، شخصیت انسان را می سازد. و مردم بیش از پدر مادرشان به حاکمانشان شبیه هستند، الناس بِاُمرائِهِم أَشبَهُ مِن آبائِهِم. خدا می فرماید روشی که فرعون در پیش گرفت، در نهایت به وَ جَعَلناهُ أَئِمة یَدعونَ إِلَی النّار می انجامد.
عضو مجمع محققان حوزه علمیه قم با طرح این پرسش که ایثار و احسان و اخلاق و گذشت و محبت و همدلی کجاست؟ گفت:  اگر اینها رفته باشد، خدا هم رفته است. خدا فقط در اعتقاد ما نمی گنجد، خدا در زندگی ما می گنجد.
وی تاکید کرد:  اگر خدای ناکرده ارتباطات اخلاقی جامعه بر این اساس شکل بگیرد که همه چیز سر از پول در بیاورد، با یک ماتریالیسم اخلاقی روبرو می شویم.
فاضل میبدی با انتقاد از واکنش های محدود کننده برای برگزاری کنسرت های موسیقی پرسید : این که بگردیم ببینیم کجای جامعه موسیقی برگزار می شود آن را بر هم بزنیم این کجایش اسلامی و اخلاقی است؟
وی خاطرنشان ساخت: بنده به عنوان یک طلبه می گویم که اگر موسیقی ذاتا حلال باشد ولی بگوییم حرام است، گناه کردیم و در اسلام اگر حلال خدا را حرام کنیم گناهش بیش از این است که حرام خدا را حلال کنیم. خداوند دینی فرستاده که از راه ایمان به این دین آرامش بیابیم ، اگر دین باعث شود دائم رنجش و دغدغه خاطر داشته باشیم، با روح قرآن سازگار نیست.
عضو مجمع محققان حوزه علمیه قم یادآور شد: این عقلایی نیست بنده جلوی کاری را بگیرم که ۵ درصد مفسده دارد، شما هر کاری بخواهید در جامعه بکنید احتمال مفسده در کنارش هست، سعی کنیم آرامش جامعه را با قیل و قال ها از بین نبریم.
وی با بیان این که در جامعه ای که خدا هست ولی ارزش های اخلاقی نیست، آن جامعه با جامعه مارکسیستی یا ماتریالیسم اخلاقی فرقی ندارد گفت: باید ببینیم جامعه ما از لحاظ اخلاقی در کجا قرار گرفته ، به چه چیز جامعه باید افتخار کنیم؟ هزار سال پیش فردوسی بزرگ گفته:
ز یزدان و از ما بر آن کس درود / که تارش خرد باشد و داد پود
بیا تا همه دست نیکی بریم / جهان جهان را به بد نسپریم
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی با تاکید بر ضرورت تفقه و تعقل در دین، بیان داشت: در دین و قرآن ما گفتند تا می توانید بروید بفهمید، چرا که اگر دین در جامعه در دست عده ای قدرت طلب افتاد و مردمان جامعه دین شناس نبودند، بزرگترین خطر برای آنان است.
وی با برشمردن معانی سه گانه امامت، در یک معنا  امامت و ولایت را  الگوی باطنی برای بشریت دانست و افزود: بشر در زندگی اش به یک الگو که از اقتدار برخودار باشد نیاز دارد. ما بر سر الگو نباید دعوا کنیم و هر کسی باید بر اساس اعتقاداتش امام و الگوی خود را انتخاب کند، دعواها چیست؟ همان طور که مولوی گفته:
صد کتاب ار هست جز یک باب نیست / صد جهت را قصد جز محراب نیست
فاضل میبدی با طرح این پرسش که واقعا آیا دین آمده است که انسان ها با هم بر سر الگو دعوا کنند؟ دعواها و پرخاشگری ها برای چیست؟ آیا سیره و سنت پیامبر و امامان ما این بوده است؟ گفت: ما یک ظلم موضعی و یک ظلم ساختاری داریم، ما باید روی ظلم های ساختاری حساس باشیم، دنیا دنیای فکر و سلایق مختلف است، اختلافات ضایع شدنی نیست، اما نباید به تخاصم برسد و صریح قرآن است که تخاصم مال جهنمی هاست.
وی با انتقاد از رواج دشمنی ها و ایجاد درگیری ها در جامعه  و بی توجهی به حقیقت سیره امامان پرسید در زندگی ما میزان عقل و عدل کجاست و اظهار داشت: ما متاسفانه امامانمان را قاب گرفته ایم از ۱۴۰۰ سال پیش و دور آن قاب ، جشن یا عزا می گیریم، اما امامان مان را باید از قاب بیرون بیاوریم و آنان را به عنوان الگو قرار دهیم.
در بخش پایانی این مراسم یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام پیرامون شهادت امام جواد(ع)  به مرثیه سرایی پرداخت.
خبراز محمد امامی

بخش نظردهی بسته شده است..