امام جمعه یزد در جمع مدیران آموزش و پرورش استان یزد:

تناسب فرهنگی در انتخاب معلم برای مدارس در نظر گرفته شود

امام جمعه یزد گفت: لازم است تناسب فرهنگی برای انتخاب معلمان واجد شرایط برای مدارس مختلف در نظر گرفته شود.

به گزارش یزدی نیوز ، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان یزد با اشاره به اهمیت تربیت نسل آینده اظهار کرد: نسل جوان و نسل آینده همان نسلی هستند که می‌توانند پشتیبان واقعی و حقیقی انقلاب اسلامی باشند، بنابراین تربیت این نسل‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: شکل‌گیری نظام اسلامی با نیت الهی امام خمینی(ره) و خون شهیدان و یاری امام زمان(عج) صورت گرفت و از همان ابتدا این خلوص نیت در تلاش امام راحل متبلور شد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دارای برنامه است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام داد و این اصولی بودن انقلاب به‌گونه‌ای است که همچنان پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمن در راستای نابودی جمهوری اسلامی و انقلاب همواره ناکام مانده است.

وی افزود: این ناکامی دشمنان تنها بیانگر این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و نیت خدایی امام راحل و خون پاک شهدا هیچگاه پایمال نخواهد شد و خداوند متعال نسبت به این جانفشانی‌ها بی‌اعتنا نیست و حفاظت از انقلاب را پاداش این افراد قرار داده است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: حرکت به سوی خدا و به ثمر نشاندن هدف خلقت انسان‌ها، مسیری است که انقلاب اسلامی در آن حرکت می‌کند و همه ما در برابر حفاظت از این انقلاب و هدایت مردم به سوی خداوند مسئول هستیم و نباید این مسئولیت بزرگ را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه تمام سلول‌های انسان در ربوبیت و رحمانیت خداوند است، گفت: نوجوانان و کودکان امانت‌های الهی در نزد ما هستند و باید در زمینه تربیت الهی آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این امانت‌های الهی در دام شیاطین نیفتند.

امام جمعه یزد ادامه داد: جاری شدن عشق و معرفت الهی در ذهن و خون فرزندان ما، اولین گامی است که در راستای رسیدن به هدف غایی انسان باید برداشت.

وی افزود: بنابراین معلم‌ها باید در زمینه شخصیت‌سازی و هویت‌سازی اسلامی-ایرانی برای کودکان ایران فعالیت مستمر داشته باشند تا فضای مجازی نتواند هویت کودکان ما را متناسب با نقشه غرب تغییر دهد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت شناخت معارف موجود در فریضه نماز اظهار کرد: یکی از مواردی که به شخصیت‌سازی و هویت‌سازی کودکان ایرانی کمک می‌کند شناخت معارف موجود در فریضه مهم نماز است، زیرا از همان ابتدای انجام نماز به معارفی همچون شناخت خداوند، خشوع در برابر خداوند و موارد دیگر می‌توان دست یافت.

وی افزود: خردورزی، تعقل، تدین و تفکر باید در بطن مباحث درسی جاری شود تا از همان ابتدای ورود نسل آینده به مدرسه این موارد برای کودکان تبیین شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نیاز است که در راستای انتخاب معلمان واجد شرایط، تناسب فرهنگی در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان بر اساس فرهنگ اجتماعی موجود در جامعه خود تعلیم داده شوند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..