با حضور معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی؛

مرکز توانمندسازی مهارتی کودک و نوجوان در یزد افتتاح شد

مرکز توانمندسازی مهارتی کودک و نوجوان (انستیتو تمدن) دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور سرپرست معاونت تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان این واحد افتتاح شد.

«محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم که با حضور «محمد علی نادی» سرپرست معاونت تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و «سید علی المدرسی» معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، معاونین و روسای واحدهای شهرستانی در دبستان دخترانه سما یزد برگزار شد،‌ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مرکز در راستای تغییر ساختار آموزشی به منظور تقویت مهارت‌ها و یادگیری‌های عمیق در دانش اموزان سه ساله تا پایان دوره ابتدایی از طریق مبانی علمی و ریاضی و بازمحوری راه اندازی شده است.

وی با بیان این که فضای این مرکز در قالب هشت قسمت مستقل به صورت زنجیره‌ای این آموزشها را ارائه می‌کنند، افزود: در پایان این دوره بخش عمده‌ای از ملزومات یادگیری را در دانش آموزان تکمیل می‌کند.

دهقانی ظرفیت این مرکز را آموزش ۱۰۰ نفر به به طور هم‌زمان ذکر و ابراز امیدواری کرد که آموزش‌های این مرکز در آینده به مقاطع بالاتر دانش اموزی نیز تعمیم یابد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد آموزشی دانشگاه، ارائه آموزشهای علوم نظری به سمت آموزشهای تجربی و مهارتهای عرصه واقعی است و این تغییر رویکرد در سطح دانشگاه نیز دنبال می‌شود به طوری که در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان یزد شاهد فعالیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: این مرکز در واقع مکمل مدرسه و دانشگاه است تا خلاهای موجود در نظام آموزشی دولتی و رسمی که تاکنون توسط بخش خصوصی پر می‌شده را تکمیل و رفع کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..