توزیع منابع بهداشتی و درمانی در استان یزد متناسب نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: یزد به دلیل امکانات مطلوب تشخیصی و درمانی یک شهر بیمارپذیر است اما توزیع منابع بر اساس تعداد جمعیت در این شهر نامتناسب است.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر سید‌مهدی هاشمی باجگانی در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بیماری پذیری استان یزد نیازمند تقویت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی افزود: به طور مثال توزیع دارو در استان یزد بر اساس جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری است اما متقاضیان استفاده از این اقلام دارویی به دو میلیون نفر می‌رسند که علت آن هم مراجعه بیماران از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به پیگیری‌های متعدد پیرامون تناسب بیمار پذیری استان و امکانات تشخیصی و درمانی گفت: با همکاری استانداری و شورای تامین استان، مدارک و اسناد لازم به منظور افزایش سهمیه دارویی و درمانی استان به وزارت کشور ارسال شده و پیگیری در این زمینه همچنان وجود دارد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در حوزه درمان استان متناسب نیست چرا که علی‌رغم مراجعه زیاد بیماران به مراکز بهداشتی درمانی یزد،تعداد پزشک، مراکز درمانی و داروخانه‌ها محدود است.

وی با اشاره به فروش نوبت‌دهی پزشکان توسط دلالان گفت: حل این مشکل نیازمند پیگیری دستگاههای مرتبط در استان است چرا که نوبت دهی حضوری،تلفنی و اینترنتی در کلینیک ها و مراکز دولتی استان در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی همچنین از آمار بالای چاقی و کم تحرکی در استان خبر داد و اظهار کرد: حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و معاونت‌های بهداشتی و تحقیقات و فناوری به منظور ارائه راهکار و انجام پژوهش های موثر در این زمینه در حال فعالیت هستند تا در آینده جایگاه مطلوب تری در این زمینه داشته باشیم.

دکتر هاشمی یکی از علل آمار بالای سرطان در استان را حضور بیماران غیربومی برشمرد و گفت: به دلیل امکانات بالای تشخیصی و درمانی در استان پس از مراجعه بیماران ،آمار مبتلایان جزء آمار استان محسوب می شود.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..