بزرگترین مرکز آنژیوگرافی جنوب‌شرق کشور ۲۰میلیارد اعتبار نیاز دارد

رئیس بیمارستان افشار یزد با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز آنژیوگرافی جنوب‌شرق کشور در بیمارستان افشار مستقر است،گفت: این مرکز برای خرید دستگاه‌های جدید ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز، سیدمصطفی سیدحسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیمارستان افشار یزد، تنها بیمارستان تخصصی قلب در بخش دولتی است، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند که ۸ هزار نفر از این تعداد را بیماران غیربومی تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: این بیمارستان هم اکنون ۱۷۹ تخت فعال دارد که ۷۰ درصد آن اشغال شده و به بیماران بستری خدمات ارائه می‌دهد.

سیدحسینی همچنین از فعالیت ۵۲ تخت سی‌سی‌یو، ۱۳ تخت آی‌سی‌یو، ۱۰ تخت آی‌سی‌یو نوزادان، ۲۸ تخت داخلی قلب، ۱۶ تخت جراحی و ارتوپدی، ۱۳ تخت اورژانس و ۲ تخت ید تراپی خبر داد.

رئیس بیمارستان افشار یزد با بیان اینکه بیمارستان افشار، اولین و تنها بیمارستان ایران است که گواهی بیمارستان بدون دخانیات را دارد و مجوز اولین بیمارستان خیریه استان یزد نیز توسط این بیمارستان کسب شده است، افزود: بیمارستان افشار هم اکنون در فهرست بیمارستان‌های سبز کشور قرار دارد.

سیدحسینی با بیان اینکه این بیمارستان بزرگترین مرکز آنژیوگرافی جنوب‌شرق کشور است و بیماران بسیاری از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: این مرکز اکنون نیازمند دستگاه‌های جدید آنژیوگرافی است زیرا یک دستگاه ۱۵ سال و دستگاه دیگر ۶ سال است که استفاده شده و نیاز به به‌روزرسانی دارد.

وی یادآور شد: خرید این دستگاه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما تأمین اعتبار کار دشواری است و امیدواریم همچون گذشته بتوانیم از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

رئیس بیمارستان افشار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فضایی برای توسعه خدمات بیمارستان نداریم، بیان کرد: فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان نیز فرسوده و غیراستاندارد است اما فضا برای تغییر وضعیت آن وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیا اینکه ماهانه به طور متوسط ۳۵ نفر دچار عارضه سکته قلبی می‌شوند، عنوان کرد: به واسطه طرح ۲۴۷، مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در استان به میزان ۷ درصد کاهش یافته است.

سیدحسینی با تشریح این طرح بیان کرد: طرح ۲۴۷ با این رویکرد که ۲۴ ساعت و هفت روز هفته اگر بیماری با علائم حاد سکته قلبی به این بیمارستان و یا مراکز درمانی نزدیک اعزام شود، در این مرکز درمانی اقدامات درمانی مورد نیاز و آنژیوگرافی لازم در همان لحظه انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ بیمارستان افشار در سال ۱۳۵۶ به همت مرحوم محمدصادق افشار با زیربنای ۱۵۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در شهر یزد به بهره برداری رسید و در حال حاضر یکی از مراکز درمانی دولتی استان یزد به شمار می‌رود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..