رییس سازمان مدیریت یزد اعلام کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی رشد نقدینگی با انضباط مالی دولت/افزایش ۴ برابری پرداخت‌های عمرانی دولت به یزد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ضمن تشریح اقدامات برجسته دولت سیزدهم در راستای رفع ناترازی‌ها به ویژه در بحث بودجه، گفت: انضباط مالی بسیار خوبی در ناترازی بودجه به وجود آمده و رشد نقدینگی هم کاهش یافته است.

«مجید دهقانی‌زاده» در ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ناترازی در بودجه، ریشه اساسی در زمینه رشد تورم است، اظهار کرد: دولت سیزدهم زمانی به روی کار آمد که در کشور نابسامانی‌‎هایی از جمله کسری در تراز بودجه وجود داشت.

وی کسری در تراز بودجه را عامل اصلی آشفتگی اقتصادی و افزایش تورم در کشور دانست و گفت: خوشبختانه دولت در راستای رفع ناترازی‌هایک انضباط مالی بسیار خوبی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که بدون نیاز به استقراض از بانک مرکزی یا برداشت‌های مازاد، شاهد پرداخت‌های بسیار خوبی در حوزه اعتبارات جاری و عمرانی در سطح کشور هستیم.

دهقانی‌زاده با اشاره به این که رشد نقدینگی در کشور حدود ۱۰ درصد(در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۹) کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر هم پرداخت‌های عمرانی در استان یزد در دو ساله ابتدایی این دولت نبست به دو سال پایانی دولت قبل، حداقل چهار برابر شده است، افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مستمر ۴.۸ درصدی طی دو سال در ابتدای این دولت هم نشانه‌های خوبی است که می‌تواند به افزایش رفاه خانوارها منجر شود.

وی دستیابی به رشد اقتصادی ۴.۸ درصد طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از جمله دستاوردهای مثبت دولت مردمی سیزدهم معرفی کرد و یادآور شد: در شاخص رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۸ شاهد رشد اقتصادی منفی ۴.۶ درصد بوده است.

وی یکی از شاخص‎های مهم اقتصای هر کشوری را صادرات عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم در صادرات کالاهای غیر نفتی از مبلغ ۲۸.۸ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ (دولت قبل) به ثبت رکورد ۵۳.۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین به افزایش منابع حاصل از فروش نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: دولت قبل در سال ۱۳۹۹، ۱۶.۱ هزار میلیارد تومان منابع از این محل کسب کرده که دولت سیزدهم با رشد چشمگیری در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۴۱۰ هزار میلیارد تومان منابع رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، دهقانی‌زاده این دستاوردها را ماحصل تصمیم‌های درست و عقلایی دولت و همدلی و هماهنگی موثر و کلیدی سران سه قوه دانست و گفت: امیدواریم ادامه این روند موجب کنترل سیل ویرانگر تورم در کشور شده تا بیش از پیش طعم شیرین خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مردم آشکار شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..