مهلت یک‌ماهه به مشاورین املاک فاقد پروانه در استان یزد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد از ارائه ۱۲۰پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو تحت نظارت این اداره کل طی هفته گذشته خبر داد و با اشاره به فعالیت افزون بر ۲۸۰۰ دفتر مشاورین املاک در استان، اعلام کرد: تمامی دفاتر بدون پروانه موظف هستند ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به دریافت پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

«مهدی اقبال» با اشاره به برگزاری یک دوره آموزشی ۴۰ ساعته طی سه روز با شرکت ۱۲۰ متقاضی صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو با نظارت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در محل کانون سردفتران یزد، گفت: صدور و تمدید پروانه اشتغال مشاوران املاک بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است و حکم صریح و روشن قانون در این درباره وجود دارد و دستورالعمل‌هایش در سال ۱۳۸۴ نیز به تصویب رسیده و لازم الاجراست.

وی با بیان این که در قوانین سابق نیز درباره دلالان مطالبی ذکر شده است، گفت: در ماده یک قانون راجع به دلالان مصوب ۱۳۱۷، پیش بینی شده که تصدی به هر نوع دلالی منوط به داشتن پروانه است و مقام صالح برای صدور پروانه دلالی معاملات ملکی ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است؛ همچنین قانون و آیین نامه‌های دیگری در این زمینه وضع شده است.

اقبال یادآور شد: مشاوران املاک به عنوان پل ارتباطی طرفین معامله در حوزه معاملات مسکن هستند که پروانه اولیه را همراه با دوره های آموزشی لازم و آزمون کتبی مربوطه از ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها دریافت می‌کنند اما در ادامه، وظیفه نظارت بر عملکرد آنها بر عهده اتحادیه مشاورین املاک، سازمان صنعت، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی است.

عضو شورای قضایی استان یزد درباره برخورد با دفاتر مشاورین املاک متخلف و بدون پروانه فعالیت هم گفت: در این خصوص آمارهای متعددی از وجود بنگاه‌های متخلف و برخورد با آنها ارائه می شود که از سوی سازمان تعزیرات اعلام شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک یزد، اقبال در پایان تأکید کرد که در حال حاضر دو هزار و ۸۰۹ دفتر مشاورین املاک در استان یزد فعالیت دارد و تمامی دفاتر بدون پروانه هم موظف هستند ظرف مدت حداکثر یک ماه برای شرکت در دوره آموزشی و دریافت پروانه به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..