لزوم توجه به بافت تاریخی و جهانی يزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:توجه به بافت تاریخی و جهانی یزد و جلوگیری از بروز آسیب‌های گوناگون یکی از الزامات فعالیت‌های میراث فرهنگی و شهرداری است.

به گزارش یزدی نیوز، جوکار در دیدار با اهالی محله گلچینان یزد به بررسی مشکلات ومطالبات آنان پرداخت. در این دیدار، نبود فضای سبز، فضای ورزشی مناسب و امنیت ناکافی و ریزش بافت تاریخی از جمله مواردی بود که مطرح شدو ساکنان این محله خواستار رفع این مطالبات و مشکلات شدند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر توجه وزارت میراث فرهنگی بر بافت تاریخی یزد تاکید کرد و اظهار داشت:همانطور که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جهانی بودن شهر یزد افتخار می‌کند باید به بافت تاریخی شهر یزد توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد:زنده بودن بافت تاریخی بستگی به جاری بودن حیات در آن است والزام بودن مردم، در محلات تاریخی و پایدار بودن جمعیت در آنها نیاز به حداقل امکانات دارد و باید شهرداری و میراث فرهنگی به این موضوعات توجه ویژه کنند.

وی تصریح کرد:در آستانه فصلی برنامه هفتم هستیم و یکی از فصول مهم باید میراث فرهنگی و حفظ آن در کشور باشد.

جوکار تصریح کرد:اصل مشکلات بافت تاریخی و محلات قدیمی در یزد به خصوص محله گلچینان به میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری بر می‌گردد و باید توجه خاص به این محلات داشته باشند تا صنعت گردشگری و اقتصاد گردشگری رونق داشته باشد.

در پایان این دیدار مدیران ومسئولان برای رفع برخی از مشکلات مطرح شده قول مساعد دادند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..