استاندار یزد مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی به آزادگان یزد با راه‌اندازی مجموعه پیشکسوتان ماندگار

استاندار یزد از خدمت‌رسانی به آزادگان یزد با راه‌اندازی مجموعه پیشکسوتان ماندگار غدیر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی، آزادگان را مدال های افتخار ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: بر اساس آیه شریفه «لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعیٰ»، بهره مندی از خزانه غیب الهی منوط به تلاش، فداکاری و مقاومت افراد و ملت هاست و افراد و ملل منفعل از آن بهره ای نخواهند برد.

وی با بیان اینکه یکی از سنت های الهی، کسب موفقیت و افتخارآفرینی در پی تلاش های مستمر و جدی است، عنوان کرد: همه افراد و ملت‌ها فارغ از دین و مذهب، با برنامه ریزی و تلاش مستمر به موفقیت دست می‌یابند اما پروردگار متعال به انسان‌های موحد و ملت‌های جهادگر و ایثارگر توجه بیشتری دارد.

استاندار یزد بیان کرد: امام خمینی(ره) ضمن دعوت مردم به این حوزه ها، خود پیشقدم و پیشقراول این عرصه بود و شما آزادگان محصول ایجاد چنین فضایی هستید.

فاطمی همچنین با اشاره به جایگاه والای آزادگان و بخشی از سختی‌های دوران اسارت آنها افزود: در هیچ کجای دنیا، جوانان با وجود شرایط بسیار سخت و شکنجه های ناجوانمردانه، همچون آزادگان ما شخصیت انقلابی، ایمانی و روح رزمندگی خود را حفظ و صیانت نکرده اند.

وی با قرائت آیه شریفه «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا»؛ اگر سختی‌ها را تحمل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود، گفت: بازگشت آزادگان به کشور، امری بعید به نظر می رسید اما به برکت مجاهدت و ایستادگی جوانان ما، ممکن شد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه راهیان نور در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: سخنان ایشان مبنی بر اینکه «راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است»، مؤید اهمیت این حرکت عظیم فرهنگی است.

فاطمی با بیان اینکه تبیین تاثیر ایستادگی و مقاومت پای آرمان های بزرگ در ماندگاری ملل، یکی از ماموریت های بزرگ در این مقطع زمانی است، افزود: با توجه به حدیث «إنَّ الحَیاةَ عَقیدَةٌ و جِهاد» حیات واقعی به اعتقاد و جهاد در راه خداست بر این اساس آزادگان تبلور واقعی این حدیث هستند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل شرکت پیشکسوتان ماندگار غدیر یزد به عنوان یکی از اقدامات مبارک صورت گرفته در استان یاد کرد و گفت: این مجموعه با فعالیت در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات خوبی به آزادگان و سایر مردم ارائه می کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..