امام جمعه موقت یزد:

فاجعه شاهچراغ توسط وارثان یزیدیان رقم خورد/ لزوم بصیرت‌افزایی در مقابله با تبلیغات زهرآلود دشمن

امام جمعه موقت یزد با بیان این که ستمگران امروز و کسانی که فاجعه شاهچراغ را رقم زدند، وارثان یزیدیان هستند، از آنها خواست از تاریخ و سرانجام بنی امیه درس عبرت بگیرند.

آیت الله «سید محمد رضا مدرسی» در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد که مسجد ملااسماعیل این شهر اقامه شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی الهی به عنوان بهترین توشه‌ی آخرت، گفت: اولین روز ماه صفر مصادف است با روز ورود کاروان اسرای اهل بیت(علیه السلام) به شام است و شاید سخت ترین لحاظ در این ایام بر آنها گذشت.

وی با اشاره به ستم‌های بنی امیه و یزد بن معاویه به اهل بیت(علیه السلام) و سرانجام این ستمگری‌ها، ظالمان امروز و کسانی که فاجعه شاهچراغ را رقم زدند را وارثان همان یزیدی‌ها خواند و گفت: چرا این ستمگران از تاریخ درس عبرت نمی‌گیرند؟

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به شهادت طلبی مومنان در راه خداوند، گفت: مردم ما حسینی و زینبی هستند و اگر در حوادثی مانند کودتای ۲۸ مرداد موفق به خیانت علیه مردم ما شدند، به خاطر نداشتن بصیرت لازم در آن زمان بود ولی امروز مردم با بصیرت کشورمان پای این انقلاب حسینی ایستاده‌اند.

وی با اشاره به امر قرآن کریم به عدل و احسان حتی در قبال غیرمسلمان، گفت: قطعاً قرآن و عترت از هم جداشدنی نیستند چرا که هر دو بر علیه ظلم ایستاده‌اند لذا آنهایی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند، با عزاداری و اربعین امام حسین(علیه السلام) نیز مخالفت می‌کنند.

آیت الله مدرسی با اشاره به تبلیغات زهرآلود دشمن علیه ملت مسلمان کشورمان، گفت: باید امروز هوشیار باشیم و جوانان و نوجوانانمان را در برابر شبهات فضای مجازی آگاه و مصون سازیم.

وی با بیان این که هر کسی خداوند را در این جنگ تبلیغاتی دشمن یاری کند، بنا بر وعده الهی خداوند نیز او را یاری خواهد کرد،‌ به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در هفته آینده اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان قطعاً این ایام را همانند گذشته باشکوه خاصی، سوگواری و گرامی خواهند داشت.

وی با اشاره به مناسبت بزرگداشت آیت الله علامه مجلسی در ایام پیش رو، اظهار کرد: مرحوم مجلسی خدمت بزرگی را به جهان تشییع کرده است و بهترین مرجع را در مسائل دینی با تالیف «بهار الانوار» در اختیار عموم قرار داده است.

آیت الله مدرسی در پایان به در پیش بودن هفته دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق بیشتر به دولت انقلابی جهت ارائه خدمات بیشتر به ملت حسینی ارائه کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..