امام جمعه یزد عنوان کرد؛

اشاعه فرهنگ حسینی با لبیک گفتن به ندای امام حسین(ع)

امام جمعه یزد گفت: باید آرمان‌های امام حسین(ع) در عصر حاضر اشاعه پیدا کند و این مهم با لبیک گفتن به ندای امام حسین(ع) اتفاق می‌افتد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در روستای نصرآباد شهرستان تفت با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر و اربیعن حسینی اظهار کرد: مردم ایران و استان یزد از جمله افرادی هستند که به درخواست امام حسین(ع) لبیک گفتند و در مسیر رستگاری گام برداشتند.

وی افزود: درخواست یاری امام حسین(ع) یک درخواست و حمایت شخصی نبود زیرا ایشان سرنوشت خود را می‌دانست بنابراین یاری‌ای که امام حسین(ع) می‌خواست، یاری در مسیر هدف و راه امام حسین(ع) بود.

ناصری با بیان اینکه کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) است، گفت: قرآن و عطرت از یکدیگر جدا نمی‌شوند و دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) خواسته‌ای بود که امام حسین(ع) از مردم داشت و این سخن در تمام نقاط گیتی گسترده شد.

وی افزود: در ارتباط با مسئله قرآن و عترت متاسفانه به قرآن بسیار بی‌توجهی شده است و باید به این دو مسئله بیش از گذشته توجه کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) در راستای حمایت از مظلوم و گسترش مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: امام خمینی(ره) با توجه به دستورات قرآن و حمایت از اهداف حسینی(ع) در راستای مسئله امر به معروف و حمایت از مظلوم گام برداشت و در این مسیر مردم ایران را با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و گسترده کردن پرچم اسلام در ایران نیز هدایت و آگاه کرد.

وی با بیان اینکه باید آرمان‌های امام حسین(ع) در عصر حاضر اشاعه پیدا کند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) تمام تلاش خود را برای اشاعه فرهنگ حسینی به کار برد و در این مسیر با بینش و خرد بالای خود مردم ایران را از تاریکی ظلم خارج و آنان را بیدار کرد.

ناصری افزود: امام خمینی(ره) علاوه بر جهاد انقلابی جهاد عقیدتی نیز داشت و حرکت انقلابی ایشان از ارتباط قوی با اهل بیت(ع) شکل گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب ایران با کمک امام زمان(عج) و خون شهدا به ثمر نشست و مردم در این حرکت پشت سر امام زمان(عج) گام برداشتند و سال‌های زیادی را با توطئه‌های دشمن جنگیدند و در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: خنثی کردن توطئه‌های دشمن کاری بسیار سخت است و ترکش‌های دشمن گاهی به مردم اصابت می‌کند که در این مسیر صبر و آگاهی مردم را می‌طلبد.

ناصری با بیان اینکه مشکلات کشور از کم‌کاری مسئولان نیست بلکه از توطئه‌های دشمن است، بیان کرد: منکر مشکلات موجود در کشور نیستیم اما مردم بدانند این مشکلات به خاطر کم‌کاری مسئولان نیست، بلکه دشمن تلاش می‌کند تا با ناامید کردن مردم در این مسیر اهداف خود را راحت‌تر به ثمر برساند.

وی با اشاره به حرکت گستاخانه غرب در راستای آتش زدن قرآن اظهار کرد: این حرکات همراه با خشم که علیه دین اسلام و مقدسات مسلمانان انجام می‌شود برگرفته از ضعف، ناتوانی، ترس و خشم دشمن است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..