هنرمندان یزدی غربت دردانه سیدالشهدا(ع) را روایت می‌کنند

نمایش بزرگ «غریبه شام» در ایام شهادت حضرت رقیه(س) توسط جمعی از هنرمندان یزدی در حسینیه ایران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش یزدی نیوز به مناسبت پنجم ماه صفر؛ سالروز شهادت مظلومانه دردانه سیدالشهدا، حضرت رقیه(س) نمایش بزرگ «غریبه شام» به نویسندگی سیدحسین فدایی ‌حسین و کارگردانی محسن ایرجی به مدت یک هفته در یزد اجرا می‌شود.

این نمایش آئینی و عاشورایی داستان زندگی دختری را روایت می‌کند که پدرش از رزمندگان دفاع مقدس است و او در فراق و بی‌خبری از پدر بی تابی می‌کند تا اینکه به همراه مادرش به زیارت حضرت رقیه(س) در سوریه مشرف می‌شود؛ نمایش با سفر به گذشته و تلفیق واقعه عاشورا و بخشی از تاریخ معاصر کشورمان یعنی حماسه دفاع مقدس با دو قهرمان به شکل موازی؛ یکی حضرت رقیه(س) و دیگری دختر بچه‌ای که پدرش در صف رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور دارد و به شهادت رسیده است، تلاش می‌کند جریان سازی رویداد حماسه حسینی و دفاع مقدس را نمایان ‌سازد.

عوامل این نمایش را مشاور کارگردان: علی جاور، مدیر تولید: سعید ایرجی و سید مهدی دهقان، طراح صحنه: محمدرضا بهرامی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقان و رضا بین آبادی، نور و صوت: معین ناظرزاده و سیدمحمد طباطبایی، منشی صحنه: عارفه امین مقدم، طراح و دوخت لباس و تدارکات: فاطمه مظفری، مجری: مجتبی اسماعیلی فرد تشکیل می‌دهند.

همچنین ابوالفضل عبدالله‌زاده، الهه شعبان‌زاده، مریم السادات اولیایی، الهه شفیعی، فاطمه عسکری، احسان زارع، سعید ولی، ابوالفضل ابوطالبی، محمد رضا برزگری، مهدیه اسماعیلی، نرگس میرشمسی به همراه جمعی دیگر از هنرمندان یزدی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش کاری از گروه هنری آئینی نغمه است که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و با حمایت حوزه هنری استان یزد تولید شده و اجرا می‌شود.

غریبه شام از جمعه ۲۷ مرداد تا پنجشنبه دوم شهریور به مدت ۷ شب از ساعت ۲۰:۱۵ در حسینیه بزرگ شهدای مریم آباد واقع در بلوار دهه فجر میزبان علاقمندان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای رزرو و تهیه بلیط رایگان این نمایش می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..