در نشست خبری دانشگاه علم و هنر یزد مطرح شد؛

رتبه چهار دانشگاه علم و هنر یزد در اشتغالزایی دانش‌آموختگان

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به رویکرد این دانشگاه در جهت توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان که نتایج آن در قالب اشتغال بالای دانش آموختگان دانشگاه خود را نشان داده است، گفت: دانشگاه برای دوازدهمین سال متوالی اقدام به مهیا کردن بستری مناسب و اثربخش جهت کمک به مشاوره انتخاب رشته با همکاری مشاوران مجرب استان و به همراه معرفی شغل‌های آینده هر رشته تحصیلی به صورت رایگان کرده است.

«محسن برزگری»  در نشست به خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علم و هنر وابسته به جهاددانشگاهی، یک دانشگاه معتبر در حوزه کارآفرینی و مهارت‌آموزی است که مهمترین رسالت آن با توجه به این که از یک نهاد انقلابی برخواسته، برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است و مزیت آن نیز نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخورداری آن از پتانسیل و توانمندی‌های خوب جهاددانشگاهی و زیرمجموعه‌های این مجموعه است.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از ۵۰۰ مدرس و عضو هیات علمی به صورت تمام وقت، پاره وقت و مدعو با این دانشگاه همکاری دارند، گفت: دانشگاه علم و هنر در حال حاضر حدود ۶۵۰۰ دانشجو دارد که در مقاطع تحصیلی دکتر، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

وی رشته‌های آموزشی دانشگاه را مبتنی بر سند آمایش و نیاز شغلی بازار استان و کشور خواند و اعلام کرد: خوشبختانه دانشگاه علم و هنر جزو دانشگاه‌های الف در وزارت علوم است و با توجه به تغییرات صورت گرفته در جذب دانشجویان مقطع دکتری، جزو ۹ دانشگاه برتر کشور در بین تمام دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی هستیم.

برزگری با اشاره به تلاش دانشگاه در راستای افزایش توانمندسازی دانشجویان با پرورش خلاقیت و نواوری در آنها، گفت: این اقدام نه تنها برای دانشجویان بلکه حتی جهت ایجاد کسب و کار برای دانش‎‌آموختگان دانشگاه در فالب شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری در داخل دانشگاه فراهم شده و امیدواریم امسال شاهد جذب خوبی در بخش دانش‎‌بینان‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال با مجوز وزارت علوم تقریبا ۴۰ درصد از واحدهای درسی تخصصی و پایه را تغییر و با هماهنگی فضای کسب و کار و سازمان‌های وابسته براساس نیازهای محیط کسب و کار استان ارائه می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که در دانشگاه علم و هنر فقط به دنبال اشتغال و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان نیست بلکه در راستای خوداشتغالی و کارآفرینی آنها فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه این رویکرد باعث شده بسترسازی خوبی در این حوزه صورت گیرد به طوری که در حال حاضر برخی شرکت‌ها در نوبت معرفی دانشجویان و دانش‎آموختگان به آنها قرار دارند.

بزرگری یادآور شد: خوشبختانه آموزش‌های اشتغال محور و تخصصی دانشگاه عمدتاً با بهره‌مندی از خبرگان بازار و صنعت انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اعطای وام قرض الحسنه جهت تسهیل در پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه علم و هنر خبر داد و گفت: دانشگاه به تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد و بدون ضامن اعطا می‌کند.

وی گفت: البته دانشگاه علم و هنر هم اکنون کمترین شهریه را در میان دانشگاه‌های شهریه‌پرداز دارد اما با این وجود، برای رفاه حال دانشجویان و کاهش دغدغه خانواده آنها، پرداخت شهریه را با شرایط متعددی برای دانشجویان شاغل به تحصیل تقسیط می‎کند.

ایجاد پایگاه مشاوره رایگان انتخاب رشته در دانشگاه یزد

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به اشاره به اعلام نتایج کنکور در روزهای آتی، گفت: دانشگاه علم و هنر برای دوازدهمین سال متوالی اقدام به مهیا کردن بستری مناسب و اثربخش جهت کمک به مشاوره انتخاب رشته با همکاری اساتید گروه مشاوره و همچنین اساتید مجرب و متعهد استان می‌کند.

وی افزود: دانشگاه با توجه به سوابق چندین ساله خویش توانسته، علاوه بر دانش آموزان استان یزد، داوطلبان کنکور دیگر مناطق را به مرکز مشاوره خویش جذب نموده و مشاوره با حضور مشاوران برجسته و تراز اول استان، داوطلبان به صورت گروهی و انفرادی تحت مشاوره تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی گفت: امسال برای اولین بار به متقاضیان انتخاب رشته، شغل‌های آینده هر رشته تحصیلی نیز به صورت رایگان معرفی می‌شود.

برزگری اظهار کرد: متقاضیان جهت ثبت‌نام و نوبت دهی برای مشاوره می‌توانند از طریق وب سایت دانشگاه علم و هنر به آدرس www.sau.ac.ir مراجعه و نوبت دریافت و جهت کسب اطلاعات بیشتر از شماره تماس های ۳۸۲۶۴۰۹۹ – ۰۳۵ و ۳۸۲۶۴۰۹۷ – ۰۳۵ تماس بگیرند.

وی با اشاره به قبولی دانش آموختگان دانشگاه علم و هنر در مقاطع بالاتر، گفت: سالیانه بیش از ۲۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علم و هنر در دانشگاه‌های تراز اول کشور پذیرفته می‌شوند و از طرفی برخلاف برخی شایعات نیز هیچ منع و محدودیتی در مورد استخدام دانش اموختگان علم و هنر در سازمانهای دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.

برگزری در پایان نیز از مذاکره دانشگاه علم و هنر با چند دانشگاه خارج از کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تحقق این امر شاهد گسترش همکاری‌های بین‌المللی بین این دانشگاه‌ها در آینده باشیم.

ایجاد پایگاه مشاوره رایگان انتخاب رشته در دانشگاه یزد

«آفرین اخوان» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، عنوان کرد: دانشگاه علم و هنر در طی شیوع کرونا و زمانی که بسیاری از کلاسهای درس تعطیل بود، با ارائه ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش مازاد به دانشجویان، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان این که دانشگاه در قبال ارائه مهارت‌های مازاد دانشجویان، به آنها کارنامه مهارت آموزی ارائه می‌کند، گفت: این مهارتها که در بخش‌های عمومی، فردی و تخصصی ارائه می‌شود، در اشتغالزایی دانش‌آموختگان این دانشگاه در رشته های مختلف حتی در حوزه هنر و علوم انسانی بسیار موثر است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه در زمینه طرح‌های بورسیه شغلی، دستیار فناوری و برگزاری دوره‌های کارورزی، کارآموزی و کاربینی، گفت: این طرح‌ها تاثیر بسزایی در اشتغالزایی دانشجویان داشته به طوری که خوشبختانه تمام دانشجویان این حوزه صاحب شغل هستند.

وی از برگزاری رویدادهای نواورانه و فناورانه، نمایشگاه‌های تخصصی و فن بازارهای داخل دانشگاهی، تشکیل پرونده مسیر شغلی دانشجویان و کسب مجوز راه اندازی دفتر نظام جامع هدایت شغلی توسط دانشگاه در راستای حمایت از کسب و کارهای دانشجویان از ایده تا اجرا خبر داد.

اخوان در ادامه با اشاره به کسب رتبه چهارم دانشگاه در اشتغال دانش آموختگان کشور اعم از مراکز دولتی و غیردولتی رر سال ۹۷ با اشتغالزایی ۸۴ درصدی دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اشتغال ۹۱ درصدی دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد، اشتغال ۷۸ درصدی دانش‌آموختگان کارشناسی و اشتغال ۷۷ درصد دانش‌آموختگان کاردانی در این دانشگاه راشاهد بودیم.

وی گفت: براساس ارزیابی‌های وزارت علوم هم اکنون این دانشگاه در کارشناسی ارشد رتبه چهارم و در کارشناسی رتبه هشتم کشور را به لحاظ اشتغالزایی دانش ‎آموختگان در اختیار دارد.

اخوان همچنین اعلام کرد: خوشبختانه پنج شرکت دانش بنیان از مجموع حدود ۲۵ شرکت دانش بنیان معروف در استان و حتی برترین شرکت دانش بنیان استان مربوط به دانش‌ آموختگان این دانشگاه است.

بخش نظردهی بسته شده است..