مدیر کل آموزش و پرورش یزد خبر داد

۳۴۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید کم داریم/شناسایی ۱۶۰۰ بازمانده از تحصیل تاکنون

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش با هدف انسجام بخشی در حوزه تعلیم و تربیت و بهبود کیفیت آموزش در مدارس خبر داد.

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای اموزش و پرورش کشور با شعار «معلم تمدن ساز؛ مدرسه اثر بخش؛ایران قوی» در مراکز استانها، گفت: هدف عمده برگزاری این اجلاس ایجاد وحدت رویه، انسجام بیشتر و ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و آمادگی همه شهرستانها، مناطق و نواحی کشور برای سال تحصیلی جدید است که هر ساله در قالب طرح مهر در محورهای مختلف بررسی و به «مدرسه روزآمد» برای شروع سال تحصیلی منتج خواهد شد.

وی گفت: در همین راستا نیز امروز کارگاه‌های تخصصی پیرامون ۱۰ موضوع تعیین شده از جمله سند تحول، برنامه‌های آغاز سال تحصیلی، تقویت مدارس دولتی، ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، برنامه فراگیر پرورشی و فرهگی مدارس، نقش‌ها و ماموریت‌های جدید مدارس، تقویت نظارت بر مدارس غیردولتی و همچنین در رابطه با عدالت آموزشی در حال برگزاریست.

وی گفت: در قالب این کارگروه‌های تخصصی، تجریبات مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور مورد بحث و بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از نهایی شدن در کارگروه‌های تخصصی، در اختتامیه اجلاسیه ارائه خواهد شد.

رحیمی‌نژاد با اشاره به محدودیت منابع مالی و انسانی در آموزش و پرورش، گفت: همواره سعی شده علی رغم محدودیت‌ها شاهد بهبود کیفیت آموزش در مدارس حتی در صورت فعالیت شیفتی آنها باشیم.

وی با اشاره به برنامه توسعه سنواتی در آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: براساس این برنامه در سال جدید تحصیلی ۹۰۵۰ کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی برای استان پیش‌بینی شده است.

رحیمی‌نژاد گفت: علاوه بر این در راستای توسعه سنواتی، توزیع دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و مهارتی را در استان دنبال خواهیم کرد و براساس شاخص‌های هر حوزه هدایت تخصیلی دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به مشکل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید در استان، گفت: با توجه به معلمان حق‌التدریسی، با کمبود ۳۴۰۰ نفری نیروی انسانی با شروع سال تحصیلی مواجه خواهیم شد که بخشی از آن با جذب ۲۷۳ نفر در قالب نیروی‌های جدید الاستخدامی، ۵۴۰ نفر از طریق آزمون استخدامی اخیر(دوازدهم مردادماه) و ۴۰۰ نفر نیز از طریق دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به جبران بخشی از این کسری توسط جذب معلمان حق‌التدریسی، گفت: البته امسال ۵۴۰ نفر نیروی خرید خدماتی نیز خواهیم داشت که برخی از آنها در چرخه استخدام آموزش و پروش قرار خواهند گرفت ولی قطعاً تدابیر لازم برای جبران کسری باقیمانده نیروی انسانی مورد نیاز توسط وزارت آموزش و پرورش اخذ و اجرایی خواهد شد.

وی در مورد تعداد بازماندگان از تحصیل در استان نیز گفت: تاکنون ۱۶۰۰ نفر بازمانده از تحصیل در ۲۲ گروه مختلف در استان شناسایی شده که براساس هر گروه، راهکارهایی برای هدایت تحصیلی آنها با همکاری دیگر دستگاه‌ها تدوین و برای اشتغال به تحصیل آنها اقدام می‌شود.

رحمیی‌نژاد در مورد موضوع رتبه بندی معلمان هم عنوان کرد: از مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول رتبه بندی، ۸۶۰۰ نفر به احکام خود معترض بودند که در بازه زمانی دو ماهه به ۹۵ درصد آنها رسیدگی شده و پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی در مرکز استان و در صورت نیاز در سطح وزارت، حکم کارگزینی این افراد نیز صادر خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..