انعقادتفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد و اداره استاندارد یزد

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و اداره کل استاندارد استان، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام منعقد شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل استاندارد استان یزد درخصوص جزئیات این تفاهم نامه که مشتمل بر ۴ ماده و ۴۳ بند است گفت: در اختیار قراردادن امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کتاب خانه‌ای واسناد ومدارک علمی به منظور بهره برداری کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد براساس ضوابط ومقررات جاری، در زمره همکاری‌های دانشگاه آزاد یزد با استاندارداست.

مطهری افزود: تصویب درس با عنوان استانداردسازی در فهرست دروس اختیاری رشته‌های فنی و مهندسی، فعال‌سازی دفتر استانداردسازی موجود در دانشگاه، ایجاد فضای مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه در کمیته‌های فنی متناظر موجود در کشور براساس ضوابط و مقررات موجوداز دیگر زمینه‌های همکاری با اداره کل استاندارداست، ضمن این که جهت تقویت و توسعه شعبه پژوهشگاه استاندارد و کلینیک استاندارد در استان، توجه ویژه ایی مورد انتظار است.

این مسئول همزمان با انعقادتفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزادواداره استانداردیزد و راه اندازی آزمایشگاه بتن در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این آزمایشگاه تنها دارنده گواهینامه استاندارد INSO/ ISO/ IEC۱۷۰۲۵ در بین تمامی دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی است که می‌تواند در سال “رشدتولید، مهارتورم” قدم‌های مثبتی را در استان و کشور بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در این مراسم که با حضور علی اکبری، نماینده تام الاختیار ریاست در هیات امنا استان یزد، عبدالله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی دانشگاه برگزارشده بود، گفت: این آزمایشگاه فضایی فراهم کرده تا در حوزه آموزش، دانشجویان رشته‌های عمران، با فضای کار آشنا و فرآیند آزمایش‌های علمی را تجربه کنند.

دهقانی اشکذری در ادامه افزود: از این پس مجموعه‌های ساختمان سازی استان می‌توانند نمونه‌های بتن خود را به این آزمایشگاه ارسال کرده تا در این مکان، انواع آزمون‌ها براساس استاندارد INSO/ ISO/ IEC۱۷۰۲۵ انجام شده و در صورت تائید، بتوان گواهی مربوطه را برای نمونه‌ها صادر کرد.

وی در پایان گفت:مسئولین و اعضاء هیات علمی این دانشگاه، آماده همکاری کامل در زمینه‌های ذکرشده در متن تفاهم نامه مبادله شده و اجرایی نمودن آن‌ها هستند، ضمن این که ضروری است به منظور شروع فرآیند تدوین استاندارد‌های ملی از سوی این دانشگاه، زیرساخت‌ها و زمینه‌های آموزش‌های نظری و کاربردی لازم به اعضاء هیات علمی، به ویژه استاندارد ملی مربوطه، فراهم شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..