مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد معرفی شد

حجت‌الاسلام علی گندمی طی حکمی از سوی آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد منصوب شد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم معارفه مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت بررسی مسئله مساجد و امور مرتبط به آن اظهار کرد: مساجد نقش های فراوانی داشتند که متاسفانه مغفول مانده است، بنابراین نیاز است که دوباره این نقش‌ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا مساجد مهمترین پایگاه اجتماعی بصیرت افزایی و هدایتگری مردم است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در تلاش است تا جایگاه و اهمیت مساجد را در میان جامعه کمرنگ کند، تصریح کرد: در فضای مجازی تبلیغات زیادی علیه مساجد وجود دارد که باعث شده این پایگاه مهم سیاسی – اجتماعی در میان مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان کمرنگ شود.

وی عنوان کرد: در دوران انقلاب مساجد یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌ها برای تجمع انقلابیون و گرفتن تصمیمات مهم در راستای حمایت از انقلاب بود.

ناصری مساجد را محوری‌ترین پایگاه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و عنوان کرد: پایه‌ریزی انقلاب در مساجد اتفاق افتاد و در آن زمان شهادت‌های بسیاری در مساجد رخ داد که این موضوع بیانگر ترس رژیم شاهنشاهی از این پایگاه بود.

وی ادامه داد: سخنرانی‌های سیاسی و اجتماعات بزرگ در دوران انقلاب در مساجد برگزار می‌شد که همین موضوع باعث شد ترور بعضی از شخصیت‌های بزرگ نیز در برخی از مساجد رخ دهد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروزه تنها استفاده از مساجد به عنوان نمازخانه است، گفت: مساجد نباید تنها به عنوان نمازخانه استفاده شود بلکه باید استفاده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از مساجد شود.

وی افزود: در دوران کرونا دشمن تلاش کرد با بسته نگه داشتن مساجد مردم را از این پایگاه مهم اجتماعی دور کند و تا حدودی توانست موفق عمل کند.

ناصری ادامه داد: مقام معظم رهبری اهداف و تکالیف زیادی را در ارتباط با مساجد مطرح کردند که نیاز است این اهداف در کمیته رسیدگی به امور مساجد بررسی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت باید برای بودجه مساجد تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد، تصریح کرد: زیربنا و اساس کار مسائل دینی را دولت باید فراهم کند و نباید در این مورد بی‌تفاوت باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: نیاز است در راستای بیان اهمیت وجود مساجد و نقش اصلی آن به عنوان یک پایگاه اسلامی، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم انجام شود.

در این مراسم حجت الاسلام علی گندمی طی حکمی از سوی آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد منصوب شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..