مدیرکل بیمه سلامت یزد خبر داد؛

اجرای طرح پزشک خانواده در یزد تا پایان سال

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای استان تا پایان سال گفت: این طرح در حال حاضر در شهر مهریز در حال اجرا است.

به گزارش یزدی نیوز ، محمد دریجانی در نشست “آقای مدیر حرف بزن” در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه ۱۳۰ پزشک در اجرای این طرح استان مشارکت می کنند، افزود: بیمه شدگان با مراجعه به این پزشکان با کمترین هزینه درمان می شوند و در صورت لزوم به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع و فقط با پرداخت ۹ هزار تومان ویزیت می شوند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد مردم استان بیمه هستند، ادامه داد: بر اساس دهک بندی ها بانک جامع دهم اول تا پنجم بیمه شدگان به صورت سیستمی به صورت رایگان بیمه هستند و از دهک ششم با ۲۸۷ هزار تومان برای یکسال، دهک هفتم با ۴۳۰ هزار تومان در سال، دهک هشتم با پرداخت ۵۷۴ هزار تومان در سال و دهک نهم با پرداخت ۷۱۷ هزار تومان در سال و دهکه دهم نیز با پرداخت یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در سال بیمه هستند.

وی از پوشش بیمه ای داروهای بیماران خاص از جمله دیابتی ها و بیماران فشار خون و سرطان خبر داد و افزود: امسال ۱۵ هزار و ۶۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج با هزینه ۴ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان از خدمات بیمه سلامت ایرانیان بهره مند شده اند.

دریجانی گفت: ۳۳۰ هزار بیمه شده ماهانه با ۵۷ میلیارد تومان هزینه با استفاده از خدمات بیمه سلامت ایرانیان از خدمات درمانی بهره می برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ۴۷ درصد خدمات بیمه در استان را مربوط به بیماران سربار از استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و به تازگی خوزستان عنوان کرد و افزود: این بیماران با توجه به محیط کارگری و عمدتاً برای درمان بیماریهای قلبی و عروقی، جراحی های مغر و اعصاب، سرطانها و بیماریهای مزمن داخلی به یزد مراجعه می کنند.

وی خواستار اطلاع رسانی درباره بیمه سلامت و خدمات آن به ۳ درصد بیمه نشده استان شد و گفت: عمده این افراد که تقریباً ۳۰ هزار نفر هستند، از نظر فرهنگی در شرایط مناسبی قرار ندارند.

دریجانی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در این حوزه به اجرای طرح مسجد به مسجد، محله به محله، آموزش مددکاران بیمارستانها و کلینیک ها عنوان کرد: رسانه های استان در پوشش کامل بیمه در استان تاثیرگذار هستند چرا که با وجود سامانه شهروندی بیمه سلامت امکان ثبت نام غیرحضوری به راحتی وجود دارد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..