برگزاری یازدهمین المپیاد آماده استانی دادرس در یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یازدهمین دوره مرحله استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت ۳۰۰ دانش آموز در دو بخش خواهران و برادران به کار خود پایان داد.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» در این خصوص اظهار کرد: در این مسابقات، دانش آموزان از ۱۲ شهرستان در بخش خواهران و ۹ شهرستان در بخش برادران پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی افزود: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

حرازی زاده با بیان اینکه تیم های ۱۴ نفره از هر شهرستان در این مساقات حضور داشتند، ادامه داد: دادرس مخفف «دانش‌ آموزان آماده در روزهای سخت» است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول یعنی پایه هشتم با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: این طرح، آزمونی برای سنجیدن تبحر و دقت دانش آموزان و ارتقای سطح دانش دانش آموزان است و به مدت دو روز در اردوگاه شهید رحمانی منشاد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد، حرازی زاده در پایان به برگزیدگان این المپیاد اشاره و تصریح کرد: در بخش خواهران تیم های یزد، ابرکوه و خاتم مقام اول تا سوم را کسب کرد و کاپ بشر دوستی را تیم شهرستان میبد به خود اختصاص داد و در بخش پسران نیز تیم های خاتم، یزد و مهریز مقام اول تا سوم را کسب کردند و تیم کاپ بشر دوستی تیم شهرستان تفت به خود اختصاص دادند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..