جان دوباره به گردشگری یزد با خودروی شخصی؛

سفر به ایران با خودروی سواری تسهیل شد

گمرک با صدور بخشنامه‌ای مسافرت به ایران با خودرو سواری را تسهیل کرد و به صنعت گردشگری با خودروی شخصی در شهرهایی نظیر یزد جان دوباره‌ای داد.

یزد آمیختگی سبزی ارتفاعات شیرکوه با آسمان پرستاره کویر است؛ پهنه‌های بیابان و تپه‌های ریگ روان که در کنار روستاهای ییلاقی و دره‌های سرسبز، منظره‌ای طبیعی را خلق کرده‌اند.

این طبیعت زیبا در کنار بافت مسکونی بکر و دست نخورده که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران خارجی است اما سهم این شهر جهانی از گردشگرانی که با خودروی شخصی سفر می کنند، بسیار اندک است.

بی رغبتی برای سفر به ایران با خودروی سواری دلایل بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن محدودیت و مشکلات قانونی فراوان بر سر راه ورود آنان است.

مجوزهای دو ماهه، متمرکز بودن برخی مجوزها و محدودیت برای برخی کشورها از جمله قوانین دست و پا گیر بر سر راه این گردشگران ماجراجوست.

اکنون گمرک ایران برای حمایت از گردشگری با خودروی سواری در نقاط مختلف ایران به ویژه در شهرهای محبوبی نظیر یزد، بخشنامه جدیدی صادر کرده که محدودیت‌ها را برداشته و صدور مجوز ورود خودروی شخصی را شفاف کرده است.

ایرانیان مقیم خارج از کشور و مسافران غیرمقیم ایران طبق این بخشنامه می‌توانند به مدت پنج ماه ، خودروی سواری را به کشور وارد کنند و محدودیت کشورها که پیش از این وجود داشت نیز برداشته شده است.

گمرک همچنین برای تکریم و صرفه جویی در وقت خدمت گیرندگان، حمایت از صنعت گردشگری، تمرکز زدایی و تسهیل در تشریفات گمرکی اختیار صدور مجوز تردد و تمدید مهلت آن را به گمرکات سراسر کشور تفویض کرده است.

در این بخشنامه آمده است؛ سرمایه گذاران خارجی به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری یک و حداکثر سه دستگاه خودروی سواری را می توانند به صورت موقت تا پنج سال وارد کنند.

همچنین حداکثر مهلت تردد با خودروی سواری برای ساکنان مناطق آزاد یک ماه تعیین شده است.

پیش‌بینی می‌شود، صنعت گردشگری با خودروی شخصی با اجرای این بخشنامه در ایران به ویژه شهرهایی نظیر یزد جان دوباره‌ای بگیرد و زمینه برای حضور گردشگران و سرمایه گذاران خارجی در کشور تسهیل شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..