استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد:

مراکز مشاوره و انتخاب رشته در همه نقاط استان یزد مستقر شود

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به اهمیت انتخاب رشته در سرنوشت دانش آموزان، مراکز انتخاب رشته و مشاوره در همه نقاظ استان بصورت عادلانه مستقر شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی  در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: انتخاب غلط باعث جابجایی سرنوشت یک دانش آموز می شود و حتما پایگاه های انتخاب رشته و مشاوره در همه شهرستانها بویژه مناطق کمتر برخوردار ایجاد شود تا همه از این خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ابتدا باید مدارس نسبت به راهنمایی دانش آموزان اقدام کنند و سپس برای اقدامات تکمیلی و نهایی به مراکز مجاز انتخاب رشته معرفی تا بصورت درست و اصولی اقدام شود.

استاندار یزد گفت: از فعالیت مراکز خلق الساعه نیز باید جلوگیری شود و فقط مراکز مورد تایید و رسمی باید فعال باشند همچنین باید با مرجعیت آموزش و پرورش و توسط اداره اماکن نیروی انتظامی نسبت به برخورد با مراکز غیر مجاز اقدام گردد.

فاطمی اظهار داشت: مصوبات باید زمان دار و دارای اجرا کننده مشخص باشد تا بعدا قابل پیگیری باشد همچین با توجه به نزدیک بودن بازگشایی مدارس باید در مورد سرویس مدارس و ترافیک در اسرع وقت تصمیم گیری شود.

استاندار یزد گفت: هر گونه جابجایی و تغییر در مدیران مدارس، نهایتا تا یک هفته قبل از شروع مدارس انجام شود تا خللی در مدیریت مراکز آموزشی ایجاد نشود و حوزه تربیت دینی و آداب معاشرت و سبک زندگی نیز برای رشد اجتماعی دانش آموزان از مسائل مهم و اولویت دار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: هر ۲ هفته یکبار جلسات آموزش و پرورش برگزار می شود که با دستور استاندار یزد اقدام شد و نشان از وقت گذاری استاندار در زمینه آموزش و پرورش است و انشاالله اجرایی شدن مصوبات، اثرات بسیار زیادی برای تعلیم و تربیت استان خواهد داشت.

محمد کاظم رحیمی نژاد در زمینه استخدام فرهنگیان هم گفت: سیستم ارزیابی تغییر کرده و فرآیند مصاحبه ای از صبح تا بعد از ظهر است وعملکرد فرد در فضای واقعی بررسی و توسط ارزیاب ثبت می شود همچنین ۶۰ درصد امتیاز قبولی امسال از مصاحبه و ۴۰ درصد نمره است.

وی ادامه داد: در مورد طرح شهید عجمیان نیز ۳۷۸ مدرسه در محلاب کمتر برخوردار شناسایی و برای ۹۰ مدرسه هزینه بازسازی واریز شد و ۱۵۰ مدرسه باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد همچنین در این طرح مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای فعالیت های شاداب سازی مدرسه هزینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در زمینه افتخارات دانش آموزان طی یک ماه گذشته نیز دانش آموزان دختر رتبه اول کشور ا کسب کردند و در زمینه کشتی نیز ۶ مدال طلا، چهار مدال نقره و ۲ برنز در کشتی آزاد و فرنگی توسط دانش آموزان استان یزد کسب شد.

رحیمی نژاد ادامه داد: کسب رتبه دوم کشوری، گوی گردانی توسط دانش آموزان و راهیابی ۵۶ دانش آموز به مسابقات کشوری قرآن و عترت نیز از دیگر افتخارات دانش آموزی است.

وی اظهار داشت : ۱۵ هزار و ۱۰۳ شرکت کننده در کنکور امسال داشتیم که ۹ هزار و ۴۲۰ نفر انها در شهر بود همچنین در تمام مناطق استان و شهرستانها پایگاه انتخاب رشته با حضور مشاوران آموزش دیده پیش بینی شده است که ۳۰ پایگاه در حال حاضر آماده و بیش از ۱۰۰ مشاور در این پایگاهها به انتخاب رشته خواهند پرداخت.

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا نیز پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..